Gå til innhold

Mistet mensen og slimete utflod? P-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde satt utrolig pris på om noen ville hjulpet meg her! 

Så jeg begynte på p-pillene microgynon i februar. Jeg tok ett brett, hadde 7 dagers pause og jeg fikk jo da «mensen». 

Etter dette tok jeg tre brett i slengen uten pause, før jeg var ferdig med det tredje begynte jeg å blø bittelitt og spotte blod. Så jeg tok pause fra pillene i ca 5 dager. Jeg hadde altså sist «mensen» helt i begynnelsen av juni. 

Etter den pausen begynte jeg jo på et nytt brett og er nå på mitt fjerde brett. Jeg har ikke begynt å spotte eler få små blødninger og har heller ikke følelsen av at «mensen» snart kommer. Jeg har lagt merke til at jeg hat fått veldig slimete utflod i det siste. Det er ikke mer utflod enn til vanlig, men det henger i noen slags tråder ut av skjeden, hvorfor er det sånn er det normalt?

Det jeg lurer på er om jeg kan ha mistet mensen? Er det farlig? 

Hva betyr den slimete utfloden? Er det normalt?

Tusen takk til alle som tar seg tid til å svare!

Anonymkode: d7610...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Så fint at du nå er uten blødninger, det er bare en fordel ikke å ha menstruasjoner. Det utflod som du beskriver skyldes sannsynligvis påvirkning av østrogenet fra p-pillen på kjertlene i livmorhalsen. Det er helt ufarlig. Du kan evt bytte til Loette som har mindre østrogen, men det er ikke nødvendig. Får du 'gjennombruddsblødning', kan du holde tre dagers pause. Det er tilstrekkelig.

Vennlig hilsen Mette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...