Gå til innhold

Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det så vondt hele uka pga noe jeg ikke har taklet. Nå har det ødelagt veldig mye for meg selv i livet mitt og smerten er stor. Folk er sinte på meg (med grunn), jeg har dummet meg voldsomt ut og gjort meg selv til stor skamme. Hvordan skal jeg komme meg gjennom det? Jeg har ingenting å hjelpe meg med, er langt hjemmefra. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det andre måter å lette på trykket på enn å skade meg selv? Trykket er voldsomt. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det andre måter å lette på trykket på enn å skade meg selv? Trykket er voldsomt. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Ja, det finnes andre måter, feks pusteøvelser. Har du lært det?

Skjønner du sliter nå, men det å skade seg selv hjelper bare der og da, etterpå blir det likedan eller verre.

Er det noe du vanligvis liker å gjøre? Eller likte å gjøre før du ble dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, det finnes andre måter, feks pusteøvelser. Har du lært det?

Skjønner du sliter nå, men det å skade seg selv hjelper bare der og da, etterpå blir det likedan eller verre.

Er det noe du vanligvis liker å gjøre? Eller likte å gjøre før du ble dårlig?

Nei, har ikke lært det. Hvordan gjør jeg det? 

Tusen takk for svar. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det andre måter å lette på trykket på enn å skade meg selv? Trykket er voldsomt. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Ta en iskald dusj. Det kan hjelpe. 

Anonymkode: f101f...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utenlands med en av mine. Jeg driver og kveler følelsene med hele meg. Biter sammen tennene og strammer alt jeg kan for at det ikke skal komme noe ut. Tårene renner men det er heldigvis mørkt. 

Jeg vil ikke skade meg selv. Det er ikke noe alternativ. 

Det går litt bedre nå. 

 

Anonymkode: 0b4a1...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke lært det. Hvordan gjør jeg det? 

Tusen takk for svar. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Jeg er ikke den flinkeste til å forklare, men skal prøve. Det finnes flere metoder, den jeg synes passer best for meg er en jeg kaller firkanten (legen kalte den noe annet, husker ikke navnet)

Legg deg ned på sengen og finn en god stilling (så godt du kan). Så legger du hendene på magen og puster dypt ut og inn. Når du har gjort dette et par ganger så puster du godt inn og hold pusten i 3 sekunder. Se for deg en firkant. Du starter på det ene hjørnet og skal puste deg gjennom hele firkanten. Når du har holdt pusten i 3 sekunder så slipper du lufta sakte ut. Mens du gjør dette så forflytter du visuelt mot neste hjørne. Når du kommer til neste hjørne så holder du pusten i nye 3 sekunder og mens du beveger deg mot neste hjørne igjen mens du slipper lufta sakte ut. Sånn går du fra hjørne til hjørne helt til du føler deg roligere.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utenlands med en av mine. Jeg driver og kveler følelsene med hele meg. Biter sammen tennene og strammer alt jeg kan for at det ikke skal komme noe ut. Tårene renner men det er heldigvis mørkt. 

Jeg vil ikke skade meg selv. Det er ikke noe alternativ. 

Det går litt bedre nå. 

 

Anonymkode: 0b4a1...818

Så bra at det går litt bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg er ikke den flinkeste til å forklare, men skal prøve. Det finnes flere metoder, den jeg synes passer best for meg er en jeg kaller firkanten (legen kalte den noe annet, husker ikke navnet)

Legg deg ned på sengen og finn en god stilling (så godt du kan). Så legger du hendene på magen og puster dypt ut og inn. Når du har gjort dette et par ganger så puster du godt inn og hold pusten i 3 sekunder. Se for deg en firkant. Du starter på det ene hjørnet og skal puste deg gjennom hele firkanten. Når du har holdt pusten i 3 sekunder så slipper du lufta sakte ut. Mens du gjør dette så forflytter du visuelt mot neste hjørne. Når du kommer til neste hjørne så holder du pusten i nye 3 sekunder og mens du beveger deg mot neste hjørne igjen mens du slipper lufta sakte ut. Sånn går du fra hjørne til hjørne helt til du føler deg roligere.  

 

 

Tusen fakk. Det var til hjelp for meg. 

Det er så godt å ha dol når man ikke har noen andre. Tusen takk til deg alle snille mennesker her inne. 

Anonymkode: 0b4a1...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...