Gå til innhold

Tips til "compact living"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal flytte inn i en leilighet med betydelig mindre areal enn nåværende bolig. Noen som har gode tips, evt. nettsider, med arealeffektive løsninger? Skal møblere kombinert kjøkken/stue og to soverom...

Gøy å skulle flytte inn i ny leilighet, men ganske krevende å downsize nok...

Anonymkode: ee9fa...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte inn i en leilighet med betydelig mindre areal enn nåværende bolig. Noen som har gode tips, evt. nettsider, med arealeffektive løsninger? Skal møblere kombinert kjøkken/stue og to soverom...

Gøy å skulle flytte inn i ny leilighet, men ganske krevende å downsize nok...

Anonymkode: ee9fa...1bb

Sjekk ikea sine løsninger på nettsidene deres, helt geniale forslag til å leve på lite område

Anonymkode: fee2c...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte inn i en leilighet med betydelig mindre areal enn nåværende bolig. Noen som har gode tips, evt. nettsider, med arealeffektive løsninger? Skal møblere kombinert kjøkken/stue og to soverom...

Gøy å skulle flytte inn i ny leilighet, men ganske krevende å downsize nok...

Anonymkode: ee9fa...1bb

Første bud er jo å gå gjennom absolutt ALT man har og kvitte seg med ting med hard hånd. :)

Klær man ikke har brukt de siste to årene? Fretex.

Dill og dall og pyntesaker. Har du 10 blomstervaser og 15 lysestaker? Gi 8 vaser og 12 staker til Fretex.

Vær knallhard! Noe er sikkert så slitt at det kan kastes (husk at Fretex også tar i mot filler!), noe er for fint til å kastes, men du har ikke bruk for det mer - gi det bort til noen, loppis, Fretex el.l. Det gjelder det aller meste du har i huset. :)¨

Jeg skal flytte neste sommer og er litt i samme situasjon (kjæresten har jo alt som trengs i huset sitt fra før, men jeg vil jo ha med meg noe av mitt) så jeg skal bruke høsten og vinteren på å gå gjennom leiligheten. Starter med den siste kjellerboden i morgen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Første bud er jo å gå gjennom absolutt ALT man har og kvitte seg med ting med hard hånd. :)

Klær man ikke har brukt de siste to årene? Fretex.

Dill og dall og pyntesaker. Har du 10 blomstervaser og 15 lysestaker? Gi 8 vaser og 12 staker til Fretex.

Vær knallhard! Noe er sikkert så slitt at det kan kastes (husk at Fretex også tar i mot filler!), noe er for fint til å kastes, men du har ikke bruk for det mer - gi det bort til noen, loppis, Fretex el.l. Det gjelder det aller meste du har i huset. :)¨

Jeg skal flytte neste sommer og er litt i samme situasjon (kjæresten har jo alt som trengs i huset sitt fra før, men jeg vil jo ha med meg noe av mitt) så jeg skal bruke høsten og vinteren på å gå gjennom leiligheten. Starter med den siste kjellerboden i morgen! :) 

Du er litt heldigere enn meg, siden du har god oversikt over forholdene der du skal flytte:-) Jeg får jo ikke noe særlig tilgang til den nye leiligheten før innflytting om noen måneder, så det er mange kabaler som skal gå opp samtidig i hodet mitt. Har startet med loftet allerede (og har heldigvis ingen kjellerbod). Men jeg også driver og sorterer og kvitter meg med mye om dagen;-)

Det jeg imidlertid er mest opptatt av, er hvordan innrede slik at hverdagene fungerer godt, - og i den forbindelse er også oppbevaringsløsninger så avgjort viktig (selv om jeg ikke skal ta med alle ti blomstervasene.) 

Anonymkode: ee9fa...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ikea sine løsninger på nettsidene deres, helt geniale forslag til å leve på lite område

Anonymkode: fee2c...eb7

Takk for tips!

Anonymkode: ee9fa...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...