Gå til innhold

Utslitte lunger

Anbefalte innlegg

Gjest Malinen

Jeg er svært bekymret for min far. Han er 78 år og har en kraftig influensa. Får nesten ikke puste. Går på antibiotika, og har tatt bilde av lungene. Legen sa at lungene var utslitt. Hva innebærer det, finnes det noe som kan hjelpe ham i hverdagen, vil det han få det bedre når influensaen er over? Eller er det da kun snakk om kort/lang tid så er det ikke mer? Han er meget nedbrutt og svært vanskelig å snakke med (spesielt dette). Håper jeg få svar på noe av det jeg lurer på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44406-utslitte-lunger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Jeg er ikke helt sikker på hva legen mente med at lungene var utslitt. Har han vært lungesyk lenge, kan jeg forstå det, at det da dreier seg om en langvarig prosess, f eks emfysem, som hovedsakelig kommer fra røyking. Men om det er noe som akkurat nå har oppstått, skjønner jeg altså ikke hva han mener. Snakk med legen for å få en sikker diagnose, da kan jeg evt hjelpe deg med å finne tiltak som kan hjelpe.

Av influensa blir man slapp, og noen reagerer også slik på antibo\iotikakurer. Som sagt, snakk med legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44406-utslitte-lunger/#findComment-167287
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...