Gå til innhold

DPS- Er det lov å røyke utenfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet begynner å bli for tungt for meg, og skal ha samtale med legen min i dag, å høre om jeg får legge meg inn på en DPS. Jeg røyker, er forferdelig avhengig av tobakken, og ønsker derfor å vite om det er lov å røyke ute på slike plasser?

Anonymkode: fd277...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet begynner å bli for tungt for meg, og skal ha samtale med legen min i dag, å høre om jeg får legge meg inn på en DPS. Jeg røyker, er forferdelig avhengig av tobakken, og ønsker derfor å vite om det er lov å røyke ute på slike plasser?

Tror det pleier være lov.  Ihvertfall det der jeg var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også lov der jeg var. Det er jo mange som røyker og skal man gå utenfor området DPS ligger på hver gang man skal røyke så kan det jo fort bli vanskelig.

Anonymkode: 0676d...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan regelene er alle plasser men det ville være rart i en tøff periode å skulle bli tvunget til å forholde seg til røykestopp i tillegg. 

Anonymkode: a4d08...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å røyke, noen av de ansatte røyker jo også. Selv om ikke de har lov å røyke i arbeidstiden gjør de det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke se at det er noe problem; det burde jo være skiltet med røyking forbudt om det ikke var greit. Folk røyker jo på gata. Om DPS ligger inne på et sykehus, skal det så vidt jeg vet være tilviste røykeplasser utenfor. Er det utenfor sykehuset der jeg bor i alle fall. 

Men jeg må ta forbehold om at jeg ikke hundre prosent kan reglene nå, for det er ganske lenge siden jeg sluttet å røyke... Loven er jo blitt temmelig streng med årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg kan ikke se at det er noe problem; det burde jo være skiltet med røyking forbudt om det ikke var greit. Folk røyker jo på gata. Om DPS ligger inne på et sykehus, skal det så vidt jeg vet være tilviste røykeplasser utenfor. Er det utenfor sykehuset der jeg bor i alle fall. 

Men jeg må ta forbehold om at jeg ikke hundre prosent kan reglene nå, for det er ganske lenge siden jeg sluttet å røyke... Loven er jo blitt temmelig streng med årene. 

Utenfor legesenteret er det ikke lov å røyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Tror generelt det ikke er så popis å stå rett uten for en inngang å røyke. Greit å gå litt avsides. 

Nei, etter røykeloven er det ikke lov å røyke ved inngangen til offentlige bygg. Hva som akkurat defineres som inngangen er derimot ikke bestemt.

Men ingen kan nekte deg å røyke andre steder ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nei, etter røykeloven er det ikke lov å røyke ved inngangen til offentlige bygg. Hva som akkurat defineres som inngangen er derimot ikke bestemt.

Men ingen kan nekte deg å røyke andre steder ute.

Var det ikke snakk om at det skulle bli ulovlig å røyke ute? Husker ikke hvem som sa det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! 🙂

Anonymkode: 5b79b...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...