Gå til innhold

vi er på vei inn i jordas ende? (skremmende nyheter)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Sommerværet «går i lås» på grunn av oppvarmingen i Arktis, mer og mer ekstremvær og tørke og flom og død og fordervelse pga drivhuseffekten:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/08/21/195425966/sommervaeret-gar-i-las-pa-grunn-av-oppvarmingen-i-arktis

atomrakett styrta med sansynlighet for atomlekkasje i barenshavet ved Norge i dag:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/08/22/195426118/cnbc-russland-har-mistet-atomrakett-i-barentshavet

 

jeg kildesorterer for å hjelpe jorda litt med mitt bidrag, med å sortere matavfallet og restavfallet og glass og embalasje og papp og spesialavfallet mitt. håper bare ikke at bilen jeg har lager drivhuseffekt. den er bitteliten og bruker svært lite bensini måneden. fylles hver annen måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Alle er ikke like "oppdaterte og oppegående "og det er det alltid noen som utnytter er vel bare hva jeg tenker om det. Vært til alle tider tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tenker jo selvsagt sitt. Jeg har bare sett hvite sommerfugler i år og det er veldig mye rart som jeg aldri har opplevet Makan til vil jeg si. Vinden er jo en helt annen enn før og tørken vi hadde gjorde jo stor skade for landbruksnæringen. Men det har vært slike Verden ende bevegelser før men de har vært veldig lokale enkelte steder rundt på jorda. Men de har vært så massepsykotiske at lederne for disse bevegelsene har drevet folk inn i kollektive selvmord. Alt blandet i en slags gudstro vist nok. Vært mange steder spesielt i Amerika. Kriminelle ekstremister som stod bak.

Nei jeg tror ikke på verdens ende. Selv om man har visse teorier om solaktiviteten i så henseende er det kun ufeilbarlige teorier som har vært i vitenskapen alltid. Husker min far og onkel og jeg som barn skulle på Verdens Ende på Tjøme å se på det store akvariet og alt men det regnet slik at vi ikke klarte å komme ut av bilen . Tror også de hadde sommerstengt. Jeg ble veldig skuffet. Eneste ferieaktivitet 10 åringen fikk.

Å ta vare på naturen er bra men skremselspropaganda virker bare mot sin hensikt tror jeg.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle tenker jo selvsagt sitt. Jeg har bare sett hvite sommerfugler i år og det er veldig mye rart som jeg aldri har opplevet Makan til vil jeg si. Vinden er jo en helt annen enn før og tørken vi hadde gjorde jo stor skade for landbruksnæringen. Men det har vært slike Verden ende bevegelser før men de har vært veldig lokale enkelte steder rundt på jorda. Men de har vært så massepsykotiske at lederne for disse bevegelsene har drevet folk inn i kollektive selvmord. Alt blandet i en slags gudstro vist nok. Vært mange steder spesielt i Amerika. Kriminelle ekstremister som stod bak.

Nei jeg tror ikke på verdens ende. Selv om man har visse teorier om solaktiviteten i så henseende er det kun ufeilbarlige teorier som har vært i vitenskapen alltid. Husker min far og onkel og jeg som barn skulle på Verdens Ende på Tjøme å se på det store akvariet og alt men det regnet slik at vi ikke klarte å komme ut av bilen . Tror også de hadde sommerstengt. Jeg ble veldig skuffet. Eneste ferieaktivitet 10 åringen fikk.

Å ta vare på naturen er bra men skremselspropaganda virker bare mot sin hensikt tror jeg.

Anonymkode: babf2...c97

ok. det med hvite sommerfugler opplevde jeg i år av også. på enga med gress, fløy det minst 30 hvite sommerfugler hele dagene og danset med hverrandre. jeg har ikke sett andre sommerfugler enn de hvite, untat en eneste med andre farger og det var i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Sommerværet «går i lås» på grunn av oppvarmingen i Arktis, mer og mer ekstremvær og tørke og flom og død og fordervelse pga drivhuseffekten:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/08/21/195425966/sommervaeret-gar-i-las-pa-grunn-av-oppvarmingen-i-arktis

atomrakett styrta med sansynlighet for atomlekkasje i barenshavet ved Norge i dag:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/08/22/195426118/cnbc-russland-har-mistet-atomrakett-i-barentshavet

 

jeg kildesorterer for å hjelpe jorda litt med mitt bidrag, med å sortere matavfallet og restavfallet og glass og embalasje og papp og spesialavfallet mitt. håper bare ikke at bilen jeg har lager drivhuseffekt. den er bitteliten og bruker svært lite bensini måneden. fylles hver annen måned.

Det er ikke verdens ende, men en god del problemer. Jeg tror ikke du er den verste her når det gjelder forbruk og utslipp🙂, men fint at du er bevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt må man ikke tro på. Det har vært massesuggestive bevegelser før. Tror aldri vi har har vært lenger fra noen verdens ende. Heldigvis forgår ikke ugress så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det er liksom så mye så rart i dag. Det er ikke bare natur, innsekter, vær og miljø.Men om spørsmålet at den varslede miljøkrisa av seg selv fører til verdens falitt det tror jeg ikke. Man sier da ofte så forskjellig om de samme fenomenene titt og ofte så det spørs hvor mye man egentlig har å fare med. Tror det bare er banditter som står bak mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er de som mener at det store kostnadstrykket bare vil knekke land etter land så på en måte er man jo inne på noe. Men det er jo i tilfelle av mennesker selvpåførte og ikke noe " som kommer utenifra" eller er "utenfor bestemt."

Verdens store beslutninger er vel dessverre heller ikke gjenstand for demokratiske prosesser så mange steder.  Mange skinndemokratier finnes jo også. Betyr jo også mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke. Jeg blir bare grådig lei hele debatten og hele drivhuseffekten. At alt er for sent har vi da alle visst et helt århundre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Alt koster mer og mer i dag hver og en av oss. Føler dere at dette er veien å gå. Hvor mye skulle det kanskje koste å kjøre privatbil, leiebil, eller ta buss eller kanskje tog eller fly. Kanskje en kiliometerkvote pr.snute. ? Hvor mye skulle det koste å få et barn? Eller er det noen mennesker som skulle forbys eller " ledes på andre tanker". Alt dette koster jo i dag. Men hvor mye mer bør det koste for at klimaregnskapet ikke har så mange røde tall.

Tenker dere på den varmen vi hadde i sommer og hadde ønsket man hadde en flyttbar panelovn ovn som samlet opp varmen når den stod ute på sommeren også så  skrudde vi den på inne på soverommet om vinteren. Vedlikeholdsfri og evigvarende? Men for hvilken pris. Og hva om også den feilet?

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fly bør avgiftsbelegges like mye pr billett som ett års forbruk av bensin. For en tur til London forurenser like mye som et års bilkjøring.

 

Hvorfor må folk dra på ferie flere ganger i året??? Jeg har en søster, hun reiser verden rundt. Flere lange turer i året. Nei det er en uting. Vi må få slutt på karbonutslipp og da må fly og bensin avgiftsbelegges kraftigere, og det bli billigere å reise kollektivt.

Anonymkode: faae4...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener fly bør avgiftsbelegges like mye pr billett som ett års forbruk av bensin. For en tur til London forurenser like mye som et års bilkjøring.

 

Hvorfor må folk dra på ferie flere ganger i året??? Jeg har en søster, hun reiser verden rundt. Flere lange turer i året. Nei det er en uting. Vi må få slutt på karbonutslipp og da må fly og bensin avgiftsbelegges kraftigere, og det bli billigere å reise kollektivt.

Anonymkode: faae4...701

ok. men å reise kollektivt gjør ikke at det ikke brukes bensin. buss og taxi bruker jo diesel/bensin. jeg håper at det blir slutt på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye men jeg tror ikke lenger fullt og helt på alt som kommer opp i media om dette tema. Men man blir spesielt oppgitt over bruk og kast mentaliteten i vår tid og prøver jo å " ta seg inn litt"  selv også. Men disse hensynsløse anklagene soon ofte kommer opp i debatter tror jeg er lite fruktbare. Tror mye faller bare på egen urimelighet.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
19 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ok. men å reise kollektivt gjør ikke at det ikke brukes bensin. buss og taxi bruker jo diesel/bensin. jeg håper at det blir slutt på fly.

Jo, det brukes mindre diesel/bensin når en full buss kjører ca 40 mennesker, enn hvis 40 mennesker kjører hver sin bil. Derfor blir det mindre utslipp av kollektivtransport. Her jeg bor, går også enkelte av bussene på biogass, og en går til og med på hydrogen som er det aller reneste alternativet. Det slipper kun ut vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jo, det brukes mindre diesel/bensin når en full buss kjører ca 40 mennesker, enn hvis 40 mennesker kjører hver sin bil. Derfor blir det mindre utslipp av kollektivtransport. Her jeg bor, går også enkelte av bussene på biogass, og en går til og med på hydrogen som er det aller reneste alternativet. Det slipper kun ut vann.

nei, for det er mange milioner mennesker og da må det nokk flere milioner busser til for å frakte alle. dessuten så er det ikke alle som kan ta kolektivtransport. de i rullestol må ha egen bil, som er tilrettelagt med rullestolheis foreksempel.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør kanskje være mere klar over at vi alle ikke er " såkalte gjennomsnittsmennesker" Kanskje også her. Uansett som alltid. Alt trenger man ikke.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...