Gå til innhold

Hvordan ser dere på prevensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lager en tråd om prevensjon. Hvordan ser dere på prevensjon? 

Fins det prevensjonsmetoder dere er for, og prevensjonsmetoder dere er imot? 

Jeg er imot å bruke prevensjon som hindrer et allerede befruktet egg til å feste seg i livmorslimhinnen. Jeg mener at så lenge egget er befruktet så er det liv. Men dette tilsier ikke at jeg er imot all form for prevensjon. Den typen prevensjon jeg ellers skulle synes er greit er prevensjon som går ut på at egget ikke blir befruktet. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager en tråd om prevensjon. Hvordan ser dere på prevensjon? 

Fins det prevensjonsmetoder dere er for, og prevensjonsmetoder dere er imot? 

Jeg er imot å bruke prevensjon som hindrer et allerede befruktet egg til å feste seg i livmorslimhinnen. Jeg mener at så lenge egget er befruktet så er det liv. Men dette tilsier ikke at jeg er imot all form for prevensjon. Den typen prevensjon jeg ellers skulle synes er greit er prevensjon som går ut på at egget ikke blir befruktet. 

Anonymkode: 38688...9e4

Da gjenstår vel egentlig kun kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ColaZero skrev:

Da gjenstår vel egentlig kun kondom?

Og p-piller, som er svært vanlig. Sjansen for at det kommer så langt som til et befruktet egg hvis man går på p-piller, er veeeldig liten. 

Jeg er ikke motstander av noen form for prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Og p-piller, som er svært vanlig. Sjansen for at det kommer så langt som til et befruktet egg hvis man går på p-piller, er veeeldig liten. 

Jeg er ikke motstander av noen form for prevensjon.

Jeg er imot prevensjon som fører til at et egg blir befruktet. Men jeg er ikke imot kondom eller prevensjon som hindrer sædcellene å befruktet eggcellen.  

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke motstander av noen former for prevensjon. Ser det som nødvendig for at det ikke skal bli mange ulykkelige barn der ute.  Ingen god start å bli født når en er uønsket eller får foreldre som overhodet ikke er klar for å få barn (det gjelder selvfølgelig ikke alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg er ikke motstander av noen former for prevensjon. Ser det som nødvendig for at det ikke skal bli mange ulykkelige barn der ute.  Ingen god start å bli født når en er uønsket eller får foreldre som overhodet ikke er klar for å få barn (det gjelder selvfølgelig ikke alle)

Mener selvsagt at man må ta hensyn og tenke seg om før man har sex. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener selvsagt at man må ta hensyn og tenke seg om før man har sex. 

Anonymkode: 38688...9e4

Det vil si at en ikke skal ha sex før en er i et etablert forhold?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, emilie321 skrev:

Det vil si at en ikke skal ha sex før en er i et etablert forhold?  

Eller at man ikke har sex med andre enn de man ønsker barn med :D . 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, emilie321 skrev:

Det vil si at en ikke skal ha sex før en er i et etablert forhold?  

Med meg har det gjerne forklaringer i seg selv etter å ha gått så langt som nesten til prøverørsbehandling tidligere. Derfor så har jeg tenkt på å få barn er som å vinne i lotto,.. altså sannsynligheten begynte å virke så liten for meg, og derfor så har jeg ikke brydd meg om prevensjon i ettertid. Men .... dersom jeg hadde fått så mye barn jeg ønsket meg uten problemer ,så kan det være at jeg hadde sett anderledes på det. Men jeg er i utgangspunktet skeptisk til prevensjon som lar egget bli befruktet for så å kaste det ut når det allerede er befruktet. Vet at mange gjerne ikke vil forstå meg i synet mitt. Men etter å ha gjennomgått ufrvillig spontanabort, og itillegg store problemer med å bli gravid så er synet mitt ikke helt med å regne i meningsmålingen for og imot abort, fordi jeg står på et eget ståsted der prevensjon har aldri vært noe å tenke på , pga sannsynligheten for graviditet virket så usannsynlig. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Og p-piller, som er svært vanlig. Sjansen for at det kommer så langt som til et befruktet egg hvis man går på p-piller, er veeeldig liten. 

Jeg er ikke motstander av noen form for prevensjon.

Ja, det har du helt rett i. Men siden sjansen for å befruktet er til stede, om enn mikroskopisk, så regner jeg ikke med at det er aktuelt med p-piller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ColaZero skrev:

Da gjenstår vel egentlig kun kondom?

Glemte å svare på spørsmålet om hvordan jeg ser på prevensjon. Selvsagt, i mine øyne, er jeg også tilhenger av alle typer prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for all type former for prevensjon, selv tar jeg p.sprøyte men det er bare for å slippe mensen. Det var en stor plage for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, emilie321 skrev:

Det vil si at en ikke skal ha sex før en er i et etablert forhold?  

Nei man skal vite hva man risikerer når man har sex.  Det er min mening. Men det er mitt syn på det. Alle forhold kan ryke men viktig å vite hva man risikerer når man har sex i mitt  tilfelle. Men jeg er jo villig  til å risikere å få et barn til i seg selv. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med meg har det gjerne forklaringer i seg selv etter å ha gått så langt som nesten til prøverørsbehandling tidligere. Derfor så har jeg tenkt på å få barn er som å vinne i lotto,.. altså sannsynligheten begynte å virke så liten for meg, og derfor så har jeg ikke brydd meg om prevensjon i ettertid. Men .... dersom jeg hadde fått så mye barn jeg ønsket meg uten problemer ,så kan det være at jeg hadde sett anderledes på det. Men jeg er i utgangspunktet skeptisk til prevensjon som lar egget bli befruktet for så å kaste det ut når det allerede er befruktet. Vet at mange gjerne ikke vil forstå meg i synet mitt. Men etter å ha gjennomgått ufrvillig spontanabort, og itillegg store problemer med å bli gravid så er synet mitt ikke helt med å regne i meningsmålingen for og imot abort, fordi jeg står på et eget ståsted der prevensjon har aldri vært noe å tenke på , pga sannsynligheten for graviditet virket så usannsynlig. 

Anonymkode: 38688...9e4

Jeg synes det er fint at du har et reflektert forhold til prevensjon men er usikker på om synet ditt er langt mer preget av din situasjon enn du tror. La oss si at du har 7 barn under 10 år med 2 ulike fedre, tror du ikke noe ville blitt litt forandret? 

Anonymkode: 23e17...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint at du har et reflektert forhold til prevensjon men er usikker på om synet ditt er langt mer preget av din situasjon enn du tror. La oss si at du har 7 barn under 10 år med 2 ulike fedre, tror du ikke noe ville blitt litt forandret? 

Anonymkode: 23e17...1a1

Det er godt mulig at synet på prevensjon er preget av min situasjon. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint at du har et reflektert forhold til prevensjon men er usikker på om synet ditt er langt mer preget av din situasjon enn du tror. La oss si at du har 7 barn under 10 år med 2 ulike fedre, tror du ikke noe ville blitt litt forandret? 

Anonymkode: 23e17...1a1

Jeg har aldri brukt prevensjon, men har kun blitt gravid 3 ganger og har 2 barn. Men dersom jeg hadde fått 7 barn med ulike fedre så hadde jeg hatt nok barn. Da hadde jeg blitt redd for å bli gravid igjen. Jeg har ikke sittet meg ned å reflektert over hvilke metode jeg ville brukt. Men jeg er imot abort, så lenge det ikke er sterke årsaker til at en bør ta det. Sterke årsaker som sterkt alvorlige misdannelser / lidelser hos fosteret som er ganske alvorlige / fare for livet til mor. 

Jeg er heller som sagt ikke for at et egg skal bli befruktet og at det bare skal kastes ut av en eller annen prevensjonsmetode. Men jeg mener også at et liv er ikke blitt et tilstrekkelig liv før hjernen er begynt å utvikle seg. Så jeg er litt både og i tankene om det. Men jeg har aldri brukt prevensjon selv. Og jeg har faktisk gått så langt som å vurdere prøverør som alenemor i Danmark fordi jeg ønsket sterkt et tredje barn etter å ha forsøkt i mange år å få barn uten å lykkes og etter et forholdsbrudd.  Men jeg valgte å ikke bli alenemor på den måten. 

 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Xtra skrev:

Greit å være mot prevensjon når man har vanskeligheter med å bli gravid.

I mitt tilfelle så har det garantert med det å gjøre. Jeg var bare tenåring og rundt 2å år da jeg ble gravid. Etter det så har jeg gått ca 20 år uten prevensjon. Så for meg så virker det så umulig i seg selv å bare klare å bli gravid. Men for andre så kan det som virker vanskelig for meg være så altfor enkelt å få til. Jeg vet ikke årsaken til at jeg har aldri blitt gravid på så mange år. Men jeg et rundsjekket av leger. De finner ikke noe galt hos meg. Men jeg er uansett glad for å ha lykkes med å få to barn i ganske ung alder. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 åt skulle det stå. Ja livet er rart og føles urettferdig noen ganger. Der sier mange at de må beskytte seg fordi det er så lett å bli gravid , men så sitter jeg her i nesten 20 år uten prevensjon men lykkes ikke... Jeg var bitter over det før men jeg er i dag takknemlig over at jeg faktisk har lykkes tross dette med å få to barn i ung alder. 

Anonymkode: 38688...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...