Gå til innhold

Når jeg blir deprimert.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

Orker jeg enda mindre og bare spiser og spiser, dette har vært en sånn uke. Og såklart går jeg opp i kilo og blir enda mer deprimert,føler jeg klarer ingenting rett. Det burde være mer giv i meg nå, men det er det ikke. Noe som kan gjøre at jeg får mer energi og vil smile og le? Er bare oppgitt over alt sammen. Var på middag sist uke til noen, følte meg bare helt dårlig og sa omtrent ingenting. Føler ikke for å snakke heller, er det greit å sitte der å være stille? Trenger jeg AD? Kanskje er det latuda som gjør meg sånn, jeg vet ikke. Ting føles håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Fionys skrev:

Det som er viktig er å holde seg i gang uansett hvor lite det gir deg og hvor tungt det er.

Ja prøver jo men det er ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stått på AD noensinne? Har du noen erfaring med at det kan være til hjelp? Jeg husker du har hatt slike downperioder men jeg klarer ikke erindre om du har fått medisiner for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, XbellaX skrev:

Har du stått på AD noensinne? Har du noen erfaring med at det kan være til hjelp? Jeg husker du har hatt slike downperioder men jeg klarer ikke erindre om du har fått medisiner for det

Har stått på AD i flere omganger i årenes løp,det siste var fluoxetin. Sluttet vel med det når jeg sluttet med risperdal fordi det kunne gjøre meg verre uten risperdal. Har hørt at wellburtin skal gi energi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, XbellaX skrev:

Men jeg har ikke tatt AD over lengre perioder tror jeg, har alltid sluttet etter en stund som med ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har stått på AD i flere omganger i årenes løp,det siste var fluoxetin. Sluttet vel med det når jeg sluttet med risperdal fordi det kunne gjøre meg verre uten risperdal. Har hørt at wellburtin skal gi energi? 

Det du får mer energi av er å være i aktivitiet.

Anonymkode: 9b7fc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du får mer energi av er å være i aktivitiet.

Anonymkode: 9b7fc...c75

Phu. Det er vanskelig det når du er langt nede og ikke orker noenting, kan være negative symptomer også. Føler meg skikkelig lei nå. Jeg gikk litt her om dagen og det var et strev, var så rar i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har ikke tatt AD over lengre perioder tror jeg, har alltid sluttet etter en stund som med ap. 

Kanskje du burde nevne det for sykepleieren? Mulig det kan gi deg et lite ekstra puff i hverdagen, jeg aner ikke men jeg tenker at det er vel verdt å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Kanskje du burde nevne det for sykepleieren? Mulig det kan gi deg et lite ekstra puff i hverdagen, jeg aner ikke men jeg tenker at det er vel verdt å forsøke.

Skal nevne det for han. De satt meg jo alltid på AD før så hvorfor ikke nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dusjen i dag, det er alt jeg klarer i dag. Hvordan vite om det er depresjon eller negative symptomer? Det er jo ingen medisin som hjelper på negative symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hare "bare" dystemi, men sliter jo da med lite energi, lite motivasjon o.s.v. og jeg må rett og slett lage meg lister for å komme meg gjennom dagen. Staheten for å fullføre lista overvinner dystemien til en viss grad.

Anonymkode: 29947...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hare "bare" dystemi, men sliter jo da med lite energi, lite motivasjon o.s.v. og jeg må rett og slett lage meg lister for å komme meg gjennom dagen. Staheten for å fullføre lista overvinner dystemien til en viss grad.

Anonymkode: 29947...f28

Da er du flink. Jeg klarer ikke gjennomføre noe,er i et sort hull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noengang tenk på så rart det er at akkurat du er deg? Ingen andre men bare deg? Det har jeg tenkt mye på. Gud er jo i oss alle,vi er alle deler av Gud. Jeg er denne deler og Gud vil jeg skal være som jeg er. Jeg er jo Gud. Lærer nok litt av å være meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser litt i trådene du tidligere har startet får du mange gode råd om hvordan du kan komme i gang. 

Uansett tror jeg ikke all inaktivitet hos deg handler om sykdom, friske folk kan også var inaktive og ikke gjøre noe særlig i løpet av dagen, kjenner til noen av dem. Tror du har kommet inn i en ond sirkel som vil kreve enorm innsats og vilje for å komme seg ut av, dette innebærer også å følge råd fra behandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis du leser litt i trådene du tidligere har startet får du mange gode råd om hvordan du kan komme i gang. 

Uansett tror jeg ikke all inaktivitet hos deg handler om sykdom, friske folk kan også var inaktive og ikke gjøre noe særlig i løpet av dagen, kjenner til noen av dem. Tror du har kommet inn i en ond sirkel som vil kreve enorm innsats og vilje for å komme seg ut av, dette innebærer også å følge råd fra behandlere.

Vet du hvilke diagnose jeg har og faenskapet den fører med seg? Jeg føler meg aldri frisk og alltid er alt så tungt og vanskelig! Det er ikke noe jeg finner på, og sykepleieren liker det ikke når jeg sier jeg er lat. Det har med sykdom å gjøre sier han,så det er litt mer vanskelig enn som så. Har aldri vært frisk jeg så jeg vet ikke hvordan det er, jaja to år fungerte jeg bra. Det var borte fra denne drittplassen her. Å komme i gang ja, jeg ville jo være med på trening på dps. Skulle snakke med sykepleieren om det neste gang. I tilegg til dette faenskapet har jeg utrolig mye å tenke på for tiden, så det slår meg rett ut. Nå prøver jeg å døyve litt med alkohol. Men denne sykdommen kommer rett fra Helvete, ikke noe annet å si om det. Den hemmer meg sånn i min hverdag at du aner ikke. Så skriver psykiateren at jeg ikke har sykdomsinnsikt, lever med det hver dag. Er klar over at jeg lider. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg deprimert og drikker alkohol på en søndag. Er jeg skikket til å være bestemor da? Kommer ikke ut av denne onde sirkelen, men gleder meg til å se mitt barnebarn selv om han er redd meg. Det er lenge siden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler meg deprimert og drikker alkohol på en søndag. Er jeg skikket til å være bestemor da? Kommer ikke ut av denne onde sirkelen, men gleder meg til å se mitt barnebarn selv om han er redd meg. Det er lenge siden nå. 

Du blir mindre skikket som omsorgsperson av å være psykotisk. Alkohol på toppen gjør selvfølgelig ingenting bedre. 

Anonymkode: 5faa0...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir mindre skikket som omsorgsperson av å være psykotisk. Alkohol på toppen gjør selvfølgelig ingenting bedre. 

Anonymkode: 5faa0...8cc

Tror ikke jeg er psykotisk nå, har jo tatt 74 mg latuda en stund nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...