Gå til innhold

Når man ikke har folk til å hjelpe .. opprydning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en liten leilighet men sliter veldig med å holde den ryddig og fin.  Jeg har trang økonomi. 

Jeg ser at dersom jeg får bort alt skrot som gamle ødelagte ovner/ gamle møbler som fyller  hele boden/ og annet småplukk så vil leiligheten bli mye mer oversiktlig og ryddig. Men problemet er at jeg går frem og tilbake til søppel for glass og enkelte andre ting, og det er slitsomt å løfte og måtte gå langt for å få ryddet opp... Jeg har ingen til å hjelpe meg. Vet dere om det fins selskapet eller noe hjelp å få for slike i en sånn situasjon som meg? 

Anonymkode: 2a1e5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan henge opp en lapp på butikken nærmest deg, og spør om noen har lyst på en liten jobb. Vil tro at noen ungdommer kunne hjelpe deg en lørdag eller en søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier en liten leilighet men sliter veldig med å holde den ryddig og fin.  Jeg har trang økonomi. 

Jeg ser at dersom jeg får bort alt skrot som gamle ødelagte ovner/ gamle møbler som fyller  hele boden/ og annet småplukk så vil leiligheten bli mye mer oversiktlig og ryddig. Men problemet er at jeg går frem og tilbake til søppel for glass og enkelte andre ting, og det er slitsomt å løfte og måtte gå langt for å få ryddet opp... Jeg har ingen til å hjelpe meg. Vet dere om det fins selskapet eller noe hjelp å få for slike i en sånn situasjon som meg? 

Anonymkode: 2a1e5...d38

Sjekk på finn, det kommer jo helt an på hvor du bor. Synes jeg har sett annonser for slik ryddehjelp mange ganger, det koster jo noen kroner, så det spørs hvor mye du er villig til å betale. Kanskje  noen av møblene kan gis bort på finn? Om det er litt ødelagt, men fint / spesielt ellers så kanskje noen vil prøve å sette det i stand om de får det gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier en liten leilighet men sliter veldig med å holde den ryddig og fin.  Jeg har trang økonomi. 

Jeg ser at dersom jeg får bort alt skrot som gamle ødelagte ovner/ gamle møbler som fyller  hele boden/ og annet småplukk så vil leiligheten bli mye mer oversiktlig og ryddig. Men problemet er at jeg går frem og tilbake til søppel for glass og enkelte andre ting, og det er slitsomt å løfte og måtte gå langt for å få ryddet opp... Jeg har ingen til å hjelpe meg. Vet dere om det fins selskapet eller noe hjelp å få for slike i en sånn situasjon som meg? 

Anonymkode: 2a1e5...d38

Ingen barn eller kjæreste som kan hjelpe til?

Anonymkode: 44d8f...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen barn eller kjæreste som kan hjelpe til?

Anonymkode: 44d8f...7ce

Det fremgikk jo av overskriften.

 

Støtter forslaget om å leie inn hjelp, det kan ikke være mange timene som er nødvendig om hun gjør det klart.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen barn eller kjæreste som kan hjelpe til?

Anonymkode: 44d8f...7ce

Har ingen til å hjelpe til .Står helt alene i det, men jeg skal forsøke å spørre noen i familien om de kan hjelpe. Ellers får jeg leie inn hjelp. Er slitsomt å styre på med alt dette alene. 

Anonymkode: 2a1e5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier en liten leilighet men sliter veldig med å holde den ryddig og fin.  Jeg har trang økonomi. 

Jeg ser at dersom jeg får bort alt skrot som gamle ødelagte ovner/ gamle møbler som fyller  hele boden/ og annet småplukk så vil leiligheten bli mye mer oversiktlig og ryddig. Men problemet er at jeg går frem og tilbake til søppel for glass og enkelte andre ting, og det er slitsomt å løfte og måtte gå langt for å få ryddet opp... Jeg har ingen til å hjelpe meg. Vet dere om det fins selskapet eller noe hjelp å få for slike i en sånn situasjon som meg? 

Anonymkode: 2a1e5...d38

Kanskje Frivillighetssentralen kan hjelpe deg? Det koster ingenting, kun bensin til de som kommer for å hjelpe. Da kommer du også i kontakt med hyggelige mennesker. Og kanskje du selv også vil bli en frivillig? Det kan være alt fra gressklipping til å følge eldre eller andre som trenger hjelp til å gå tll lege eller butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere om det fins selskapet eller noe hjelp å få for slike i en sånn situasjon som meg? 

Hvis det ikke haster så veldig, og hvis du ikke vil bruke Småjobb på Finn.no: Finn ut når den nærmeste vgs har Operasjon Dagsverk (den offisielle datoen er 1. november, men mange skoler lager sitt eget opplegg en annen dag om høsten) og meld inn jobben. Det koster 400 kr pr elev på vgs, 300 hvis det er ungdomsskoleelever. Det er sikkert hyggeligst og mest effektivt om de får være to. Fint om du får lånt en trillebår eller tralle hvis det forenkler.  

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...