Gå til innhold

Forhøyet prolaktin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har over lang tid slitt med uregelmessig menstruasjon (lang syklus på alt mellom 26-56 dager) og sterk kvalme ved det jeg tror er eggløsning. Den siste tiden har jeg også hatt blødning ved eggløsning.. Har vært til gynekologisk undersøkelse og tatt ultralyd av underlivet. Alt såg ba bra ut der. Altså ikke endometriose. Dette er vel cirka 8mnd siden. Nå har jeg tatt en hel haug med blodprøver og fekk da brev dra legen om forhøyet prolaktin. 

 

Jeg forstår ikke hva dette kan være. Jeg har jo mensen og eggløsning(kanskje), men syklusen er lang.

Har fått legetime og skal i forkant ta nye blodprøver, men manglende informasjon stresser meg..

Anonymkode: ac122...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 27. Bruker bare medisin mot pollen. Har ikke fått tallet for prokatin. Bare at den er forhøyet 

Anonymkode: ac122...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Prolaktin kan lett bli noe forhøyet, bar litt stress kan være nok. Så det bør alltid tas en ny prøve. Du kan gjerne ringe legekontoret og få opplyst verdien.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. 

Jeg er jente på 26 år. Legene har funnet et mikroadenom i hypofysen som gjør at jeg har høyt prolaktinnivå (ca. 2300). Jeg har gått på forskjellige medikamenter og prolaktinet har blitt betydelig lavere. MEN, jeg har gått på medisinene i ca 10 mnd og har mye plager. Er det fler som har fått sterk hodepine (likner på migrene), oppkast og kvalme ved bruk av medisinene? Startet så vidt med Dostinex(sluttet igjen grunnet ekstrem hodepine). Jeg går på 75 Norprolac nå. Jeg har vanskelig for å fungere i hverdagen og skulle gjerne hatt noe hjelp til hva som kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...