Gå til innhold

Skal begynne på ny Antidepresiva...

usikker

Anbefalte innlegg

Skal skifte fra Sertralin/Zoloft til Venlafaxin/Efexor.

Har også fått Truxal, som kan taes v behov.

(Har ingen erfaring med disse tidligere.)

Synes det er så trist å lese pakningsvedlegget, og de negative brukererfaringer på div nettforum. Jeg blir så skeptisk og usikker.

Psykiateren spurte hva som var viktig for meg ved medisinskifte mtp mulige bivirkninger, da sa jeg at vektøkning bør ikke være en kjent bivirkning, samt at jeg savnet å være tent/få orgasme. 

Nå leser jeg jo at det nettopp er dette mange opplever som negative bivirkninger ved Efexor!

Jeg forstår, og er godt kjent med, at man ikke kan få alt man ønsker seg. Men jeg er redd... 

Jaja.. må vel bare prøve. Håper det ikke tar så lang tid å venne seg til den nye medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt mye bra om wellbutrin da jeg undersøkte hvilken antidepressiva jeg ønsket å begynne på. Nå er jeg ikke deprimert så jeg har aldri fått prøvd den, men den skal visstnok ikke ha like mange bivirkninger også gir den mer seksuell lyst, bedre sex og bedre orgasmer. Det var i alle fall det jeg fikk informasjon om når jeg laget en tråd her på forumet. Du kan jo spørre psykiateren om han eller hun tenker at det kan være et aktuelt antidepressiva for deg å prøve?

Anonymkode: 2fafd...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt mye bra om wellbutrin da jeg undersøkte hvilken antidepressiva jeg ønsket å begynne på. Nå er jeg ikke deprimert så jeg har aldri fått prøvd den, men den skal visstnok ikke ha like mange bivirkninger også gir den mer seksuell lyst, bedre sex og bedre orgasmer. Det var i alle fall det jeg fikk informasjon om når jeg laget en tråd her på forumet. Du kan jo spørre psykiateren om han eller hun tenker at det kan være et aktuelt antidepressiva for deg å prøve?

Jeg har mye GAD og sliter med panikkanfall, så jeg tror ikke Wellbutrin er det rette for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, usikker skrev:

Jeg har mye GAD og sliter med panikkanfall, så jeg tror ikke Wellbutrin er det rette for meg..

Da så. Jeg vet det er mulig å kombinere to antidepressiva, men det er kanskje ikke aktuelt for deg? Håper at du finner et medikament som fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, usikker skrev:

Skal skifte fra Sertralin/Zoloft til Venlafaxin/Efexor.

Har også fått Truxal, som kan taes v behov.

(Har ingen erfaring med disse tidligere.)

Synes det er så trist å lese pakningsvedlegget, og de negative brukererfaringer på div nettforum. Jeg blir så skeptisk og usikker.

Psykiateren spurte hva som var viktig for meg ved medisinskifte mtp mulige bivirkninger, da sa jeg at vektøkning bør ikke være en kjent bivirkning, samt at jeg savnet å være tent/få orgasme. 

Nå leser jeg jo at det nettopp er dette mange opplever som negative bivirkninger ved Efexor!

Jeg forstår, og er godt kjent med, at man ikke kan få alt man ønsker seg. Men jeg er redd... 

Jaja.. må vel bare prøve. Håper det ikke tar så lang tid å venne seg til den nye medisinen. 

Da jeg begynte på Efexor så fikk jeg ikke noen spesielle bivirkninger. Slet med mye nattsvette og panikk da jeg våknet på natten, men det forsvant nesten med en gang da jeg begynte med Efexor.

Min erfaring med medisiner (har prøvd mange typer) er at en må prøve seg fram. Selv om det står at en kan få mange bivirkninger så er det ikke sikkert at en får noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste bivirkningene jeg hadde da jeg gikk på efexor var nattesvette og hard i magen. De hadde ikke noe effekt heller da, men det er visst helt vanlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bivirkningene jeg hadde av Efexor var nattesvette, mareritt og jeg ble følelsesmessig flat, men selv om jeg fikk disse bivirkningene trenger ikke du å få de. Jeg sluttet på Efexor for jeg hadde lite virkning av medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionys skrev:

Bivirkningene jeg hadde av Efexor var nattesvette, mareritt og jeg ble følelsesmessig flat, men selv om jeg fikk disse bivirkningene trenger ikke du å få de. Jeg sluttet på Efexor for jeg hadde lite virkning av medisin.

Nattesvette har jeg allerede. Og mareritt...

Gikk det greit å slutte? Det er så mange som fraråder å begynne på Efexor, da de skriver at det er «umulig» å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, usikker skrev:

Gikk det greit å slutte? Det er så mange som fraråder å begynne på Efexor, da de skriver at det er «umulig» å slutte.

Hadde ingen problemer med å slutte, men jeg trappet ned og brukte god tid på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring så langt;

Tok Truxal i går ved sengetid. Lå likevel i nesten 4 timer, før jeg sovnet. Merket bare litt tungt bakhode, og urolige bein. Sov rolig til utpå formiddagen. Våknet redd.... 

Lurer på om man MÅ ta Efexor/venlafaxin sammen med mat? Tok første dose nå, men har for mye angst til å spise noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, usikker said:

Umulig er det såvisst ikke, men kan gi en del forbigående ubehag. Mulig det blir mindre om du begynner på ny SSRI/SNRI, mens du trapper ned Efexor. 

Anonymkode: 6833e...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er første uke over! 

Er det noen som har tips til svimmelhet? Jeg går som om jeg er ombord i en båt på bøljan blå! 😣

Tar ikke Truxal, synes ikke det gjorde noen forskjell til eller fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2018 den 12.17, usikker skrev:

Erfaring så langt;

Tok Truxal i går ved sengetid. Lå likevel i nesten 4 timer, før jeg sovnet. Merket bare litt tungt bakhode, og urolige bein. Sov rolig til utpå formiddagen. Våknet redd.... 

Lurer på om man MÅ ta Efexor/venlafaxin sammen med mat? Tok første dose nå, men har for mye angst til å spise noe. 

Du bør ta efexor med mat. Om deter vanskelig, kjøp en kjekspakke og ta et par kjeks til. 

Anonymkode: 45878...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...