AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 Gått på 300mg i et halvt år, føler nå jeg røyter . Tar jeg og drar i håret flere hårstrå løsner og mye på børsten/kammen :( Tenker dette er grunn til å slutte .. kanskje si det til legen først.. fler som merker dette? Anonymkode: b5d62...603 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Gått på 300mg i et halvt år, føler nå jeg røyter . Tar jeg og drar i håret flere hårstrå løsner og mye på børsten/kammen Tenker dette er grunn til å slutte .. kanskje si det til legen først.. fler som merker dette? Anonymkode: b5d62...603 Ja, røytingen startet for alvor på Lamictal. Jeg har alltid hatt tykke hårstrå, og dette forandret seg også. Hårstråene er blitt tynnere, og håret floker seg. Anonymkode: 314a2...cca 0 Siter
Gjest Skrevet 30. august 2018 Skrevet 30. august 2018 Nei. Jeg har gått på Lamictal i flere år, og har aldri merket noe til slikt. 0 Siter
Villanda Skrevet 30. august 2018 Skrevet 30. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Gått på 300mg i et halvt år, føler nå jeg røyter . Tar jeg og drar i håret flere hårstrå løsner og mye på børsten/kammen Tenker dette er grunn til å slutte .. kanskje si det til legen først.. fler som merker dette? Anonymkode: b5d62...603 Har ikke tenkt på det, men mister også ekstremt mye hår. Aner ikke om sammenheng. Frisøren mente jeg skulle ta B-vitamin. Vet ikke om det er hold i det. Sjekket nivået av Folsyre? Det er en type B(9)-vitamin, og kan bli redusert av Lamictal. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Skrevet 30. august 2018 5 hours ago, Villanda said: Har ikke tenkt på det, men mister også ekstremt mye hår. Aner ikke om sammenheng. Frisøren mente jeg skulle ta B-vitamin. Vet ikke om det er hold i det. Sjekket nivået av Folsyre? Det er en type B(9)-vitamin, og kan bli redusert av Lamictal. Det er nok hold i at Lamictal kan redusere B9-nivåene betraktelig. Har aldri manglet det før, men etter at jeg begynte på Lamictal må jeg ta tilskudd av folsyre. Har lest at mange andre også har opplevd dette. Anonymkode: 314a2...cca 0 Siter
Villanda Skrevet 30. august 2018 Skrevet 30. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok hold i at Lamictal kan redusere B9-nivåene betraktelig. Har aldri manglet det før, men etter at jeg begynte på Lamictal må jeg ta tilskudd av folsyre. Har lest at mange andre også har opplevd dette. Anonymkode: 314a2...cca Ja, det er det nok hold i. Sammenhengen mellom b-vitaminer og hårtap jeg var usikker på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Skrevet 30. august 2018 38 minutes ago, Villanda said: Ja, det er det nok hold i. Sammenhengen mellom b-vitaminer og hårtap jeg var usikker på. "B-complex vitamins are important for regulating metabolism and maintaining the central nervous system. But they're also essential for healthy skin and hair." https://www.medicalnewstoday.com/articles/318403.php Skulle vel da tro at B-vitaminmangel også kunne føre til hårtap? Anonymkode: 314a2...cca 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.