Gå til innhold

Burde ikke psykiateren gi meg en dato for utskrivelse snart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt på psykiatrisk akuttmottak på tvang etter et alvorlig selvmordsforsøk. Noen dager etter dette ble jeg manisk, nå er jeg bare hypoman. Jeg valgte å klage på tvangsinnleggelsen til kontrollkommisjonen som gidde meg avslag.

Jeg har snart vært her i en måned og jeg har spurt både behandleren min som jeg har på denne avdelingen og den forrige hvor lenge jeg må regne med å være her før jeg kan bli overført til DPS.

Det eneste svaret jeg har fått er at de ønsker at jeg skal begynne på medisiner og bli adekvat og stabil først. Jeg har rom på skjermingen og har et tvangsvedtak om skjerming. Jeg har heller ingen utgang eller tilgang til ting som jeg kan skade meg med og behandleren min sier at han gradvis vil gi meg tilbake kontrollen over dette selv etter hvert.

Jeg begynte på medisiner i går. Abilify injeksjon og tabletter. Injeksjonen skal jeg få hver 4 uke og jeg skal ta en tablett hver dag i 2 uker.

Burde ikke psykiateren gi meg en dato for utskrivelse snart?

Anonymkode: 139b4...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, elina777 skrev:

Du får lite medisiner. Jeg får abilify injeksjon hver tredje uke, litiumtabletter og cisordinol

Psykiateren på avdelingen som er min behandler ønsker å prøve bare abilify først da han mener at jeg kan få tilstrekkelig effekt av denne da den også er stemningsstabiliserende og da stoler jeg på han. Han ønsker at jeg skal bruke minst mulig medisiner og jeg er helt enig. Han sier at han ønsker at jeg i tillegg skal ta lamictal som stemningsstabiliserende dersom jeg skulle trenge det. Antidepressiva ønsker han ikke at jeg skal bruke så lenge jeg ikke er deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykiateren på avdelingen som er min behandler ønsker å prøve bare abilify først da han mener at jeg kan få tilstrekkelig effekt av denne da den også er stemningsstabiliserende og da stoler jeg på han. Han ønsker at jeg skal bruke minst mulig medisiner og jeg er helt enig. Han sier at han ønsker at jeg i tillegg skal ta lamictal som stemningsstabiliserende dersom jeg skulle trenge det. Antidepressiva ønsker han ikke at jeg skal bruke så lenge jeg ikke er deprimert.

Antidepressiva får jeg ikke røre, abilify alene er for svak og det samme er lamictal så må ta litium dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, elina777 skrev:

Antidepressiva får jeg ikke røre, abilify alene er for svak og det samme er lamictal så må ta litium dessverre

Kan jeg spørre hvorfor du ikke får ta antidepressiva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper abilify er nok for deg

Det håper jeg også. Hadde vært greit å sleppe å ta så mange medisiner også er det jo veldig greit å ikke måtte huske å ta tabletter hver dag, for meg er det i alle fall veldig lett å glemme av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du ikke får ta antidepressiva?

De har alltid blitt seponert når jeg har blitt psykotisk av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, elina777 skrev:

De har alltid blitt seponert når jeg har blitt psykotisk av dem

Skjønner. Jeg trodde at så lenge man gikk på antidepressiva kombinert med stemningsstabiliserende så ville man ikke bli psykotisk? Men det er vel sikkert ikke slik for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Jeg trodde at så lenge man gikk på antidepressiva kombinert med stemningsstabiliserende så ville man ikke bli psykotisk? Men det er vel sikkert ikke slik for alle?

Jeg gikk på litium og abilify og ble psykotisk på antidepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på litium og abilify og ble psykotisk på antidepp

Skjønner. Men greit å vite at det kan skje da, men jeg er i alle fall innlagt og vil være det helt til jeg er stabil på medisiner så skulle jeg bli psykotisk så vil det nok bli oppdaget fort heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt tenkelig at de ikke ønsker å sette en utskrivingsdato før de ser hvilken effekt du får eller ikke får. Å skrive ut hvis man er ustabil synes jeg virker lite lurt. Men de pleier sjelden å ønske for lange innleggelser, så du blir nok sluppet ut/få et ord med i den saken når du er mer stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det er godt tenkelig at de ikke ønsker å sette en utskrivingsdato før de ser hvilken effekt du får eller ikke får. Å skrive ut hvis man er ustabil synes jeg virker lite lurt. Men de pleier sjelden å ønske for lange innleggelser, så du blir nok sluppet ut/få et ord med i den saken når du er mer stabil. 

Skjønner. Det er vel mest fornuftig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...