AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg ble innlagt på psykiatrisk akuttmottak på tvang etter et alvorlig selvmordsforsøk. Noen dager etter dette ble jeg manisk, nå er jeg bare hypoman. Jeg valgte å klage på tvangsinnleggelsen til kontrollkommisjonen som gidde meg avslag. Jeg har snart vært her i en måned og jeg har spurt både behandleren min som jeg har på denne avdelingen og den forrige hvor lenge jeg må regne med å være her før jeg kan bli overført til DPS. Det eneste svaret jeg har fått er at de ønsker at jeg skal begynne på medisiner og bli adekvat og stabil først. Jeg har rom på skjermingen og har et tvangsvedtak om skjerming. Jeg har heller ingen utgang eller tilgang til ting som jeg kan skade meg med og behandleren min sier at han gradvis vil gi meg tilbake kontrollen over dette selv etter hvert. Jeg begynte på medisiner i går. Abilify injeksjon og tabletter. Injeksjonen skal jeg få hver 4 uke og jeg skal ta en tablett hver dag i 2 uker. Burde ikke psykiateren gi meg en dato for utskrivelse snart? Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Du får lite medisiner. Jeg får abilify injeksjon hver tredje uke, litiumtabletter og cisordinol 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 11 minutter siden, elina777 skrev: Du får lite medisiner. Jeg får abilify injeksjon hver tredje uke, litiumtabletter og cisordinol Psykiateren på avdelingen som er min behandler ønsker å prøve bare abilify først da han mener at jeg kan få tilstrekkelig effekt av denne da den også er stemningsstabiliserende og da stoler jeg på han. Han ønsker at jeg skal bruke minst mulig medisiner og jeg er helt enig. Han sier at han ønsker at jeg i tillegg skal ta lamictal som stemningsstabiliserende dersom jeg skulle trenge det. Antidepressiva ønsker han ikke at jeg skal bruke så lenge jeg ikke er deprimert. Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykiateren på avdelingen som er min behandler ønsker å prøve bare abilify først da han mener at jeg kan få tilstrekkelig effekt av denne da den også er stemningsstabiliserende og da stoler jeg på han. Han ønsker at jeg skal bruke minst mulig medisiner og jeg er helt enig. Han sier at han ønsker at jeg i tillegg skal ta lamictal som stemningsstabiliserende dersom jeg skulle trenge det. Antidepressiva ønsker han ikke at jeg skal bruke så lenge jeg ikke er deprimert. Anonymkode: 139b4...10b Antidepressiva får jeg ikke røre, abilify alene er for svak og det samme er lamictal så må ta litium dessverre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Håper abilify er nok for deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 26 minutter siden, elina777 skrev: Antidepressiva får jeg ikke røre, abilify alene er for svak og det samme er lamictal så må ta litium dessverre Kan jeg spørre hvorfor du ikke får ta antidepressiva? Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 26 minutter siden, elina777 skrev: Håper abilify er nok for deg Det håper jeg også. Hadde vært greit å sleppe å ta så mange medisiner også er det jo veldig greit å ikke måtte huske å ta tabletter hver dag, for meg er det i alle fall veldig lett å glemme av. Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor du ikke får ta antidepressiva? Anonymkode: 139b4...10b De har alltid blitt seponert når jeg har blitt psykotisk av dem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 47 minutter siden, elina777 skrev: De har alltid blitt seponert når jeg har blitt psykotisk av dem Skjønner. Jeg trodde at så lenge man gikk på antidepressiva kombinert med stemningsstabiliserende så ville man ikke bli psykotisk? Men det er vel sikkert ikke slik for alle? Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Jeg trodde at så lenge man gikk på antidepressiva kombinert med stemningsstabiliserende så ville man ikke bli psykotisk? Men det er vel sikkert ikke slik for alle? Anonymkode: 139b4...10b Jeg gikk på litium og abilify og ble psykotisk på antidepp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 26 minutter siden, elina777 skrev: Jeg gikk på litium og abilify og ble psykotisk på antidepp Skjønner. Men greit å vite at det kan skje da, men jeg er i alle fall innlagt og vil være det helt til jeg er stabil på medisiner så skulle jeg bli psykotisk så vil det nok bli oppdaget fort heldigvis. Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Det er godt tenkelig at de ikke ønsker å sette en utskrivingsdato før de ser hvilken effekt du får eller ikke får. Å skrive ut hvis man er ustabil synes jeg virker lite lurt. Men de pleier sjelden å ønske for lange innleggelser, så du blir nok sluppet ut/få et ord med i den saken når du er mer stabil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 23 minutter siden, FjellOgDalar skrev: Det er godt tenkelig at de ikke ønsker å sette en utskrivingsdato før de ser hvilken effekt du får eller ikke får. Å skrive ut hvis man er ustabil synes jeg virker lite lurt. Men de pleier sjelden å ønske for lange innleggelser, så du blir nok sluppet ut/få et ord med i den saken når du er mer stabil. Skjønner. Det er vel mest fornuftig det. Anonymkode: 139b4...10b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.