Gå til innhold

Grunn til å skamme meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skadet meg på vei til jobb idag. En ulykke på sykkel. Ødela klærne mine , skrubba meg opp og forstuet - kanskje brakk - hånden. Jeg ble veldig redd og det gikk over en time før jeg klarte roe meg ned. Jeg måtte ringe sjefen og jeg klarte nesten ikke snakke.  Jeg hikstet og gråt. Var ganske nedkjørt og sliten fra før pga psykiske påkjenninger. Jegp skammer meg fælt over reaksjonen min overfor sjefen. Mange kolleger fikk med seg «dramatikken». Det er ikke meg å vise følelser heller, så det er for meg voldsomt å gjøre slikt. 

Har jeg grunn til å skamme meg overfor sjef og kolleger? Er også sykmeldt fra jobb pga skaden jeg pådro meg. 

Anonymkode: 36a25...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har absolutt ingen grunn til å skamme deg. Det er helt normalt å reagere som du gjorde.

Anonymkode: 9501a...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har absolutt ingen grunn til å skamme deg. Det er helt normalt å reagere som du gjorde.

Anonymkode: 9501a...2ab

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skadet meg på vei til jobb idag. En ulykke på sykkel. Ødela klærne mine , skrubba meg opp og forstuet - kanskje brakk - hånden. Jeg ble veldig redd og det gikk over en time før jeg klarte roe meg ned. Jeg måtte ringe sjefen og jeg klarte nesten ikke snakke.  Jeg hikstet og gråt. Var ganske nedkjørt og sliten fra før pga psykiske påkjenninger. Jegp skammer meg fælt over reaksjonen min overfor sjefen. Mange kolleger fikk med seg «dramatikken». Det er ikke meg å vise følelser heller, så det er for meg voldsomt å gjøre slikt. 

Har jeg grunn til å skamme meg overfor sjef og kolleger? Er også sykmeldt fra jobb pga skaden jeg pådro meg. 

Ingen grunn til å skamme deg. 

Folk reagerer ulikt, noen reagerer slik som du gjorde, andre reagerer ikke så sterkt. Det ene er ikke mer skammelig enn det andre:-)

Anonymkode: 6a23a...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen grunn til å skamme seg over dette. 

Er jeg veldig sliten så kan jeg også reagere kraftigere enn hvis jeg er uthvilt og i god form. Tror det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, har tenkt så mye på reaksjonen idag. Skammet meg sånn, og grudd meg til dagen jeg må tilbake på jobb igjen. De kjenner meg ikke som en som viser følelser, jeg er veldig stille av meg, så det ble liksom så voldsomt og sort hvitt. Godt å se at reaksjonen var normal. Jeg hadde hjernerystelse også sa legen. Vært sengeliggende i nesten hele dag etter denne ulykken, meget sliten og trøtt, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, har tenkt så mye på reaksjonen idag. Skammet meg sånn, og grudd meg til dagen jeg må tilbake på jobb igjen. De kjenner meg ikke som en som viser følelser, jeg er veldig stille av meg, så det ble liksom så voldsomt og sort hvitt. Godt å se at reaksjonen var normal. Jeg hadde hjernerystelse også sa legen. Vært sengeliggende i nesten hele dag etter denne ulykken, meget sliten og trøtt, 

God bedring, og ikke gidd å ofre en tanke på det når du treffer kollegaene dine igjen, er ikke verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått kjenne så mye på denne skammen idag. Jeg fikk beskjed av turnuslege å jobbe med en bandasjert og kraftig forstuet tommel (er renholder, så det blir ikke lett). Så jeg burde egentlig bare ta meg sammen.

Jeg gruer meg til å gå på jobb med både tommelen og skammen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Hvis du skadet deg så mye at du ble sykemeldt, så har du jo fått en skikkelig smell, og da er det neppe noen som synes det var rart at du mista fatningen etterpå.

Jeg tipper det er verst for deg selv, nettopp fordi du er en sånn person som ikke pleier å vise følelser. Jeg hadde garantert vært kjempeflau, men jeg innser at det er det å bli flau som er rart, ikke å reagere med å bli redd og opprørt etter å ha opplevd noe sånt. Det er naturlig for de fleste, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...