Gå til innhold

Magisk tenkning.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner veldig mye magisk tenkning for tiden. En reklame for norsk tipping om at man skal "ikke spille for å vinne tilbake det tapte" får meg til å tenke det er ett tegn fra ...... for at jeg skal slutte å spille rikstoto. For når jeg spiller rikstoto, så føler jeg de gangene jeg vinner at det er pga ...... osv. Så tenker jeg att jeg snart blir raka fant, for jeg hørte om en som drev å bestilte fra utlandet som hadde blitt krevd for moms på alt han har kjøpt over 2 år. Att de tar stikkprøver. Da fikk jeg noe nytt å bekymre meg over. Feks overvåker Tolletaten internet? Må jeg passe meg for hva jeg skriver, selv her? 

Dette er ikke så intensivt som når jeg var skikkelig dårlig. Men nå går jeg på 15 mg zylprexa, og tenker slike "magiske tanker" om att det og det er et tegn osv. Den indre stemmen er ganske rolig, men reglene kommer nå litt. 

Er det på tide å øke AD? For dette er vel tvangstanker? Har ikke makset Zoloft enda.

Det er så lite som skal til for å vippe meg av pinnen. Og jeg føler meg som jeg sitter i et glasshus, og alle med dårlige intensjoner plutselig kan hoppe på meg å gjøre det ene og det andre... Samtidig som jeg tenker jeg selv er ubetydelig. 

Anonymkode: b092f...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppfatter ikke dette som tvangstanker, så det med AMD-økning oppfatter jeg ikke som selvsagt. Du må snakke med psykiateren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kan ta det opp med fastlegen, for jeg har ikke noe kontakt med DPS de siste årene. Takk for svar 

Anonymkode: b092f...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sånne tanker har å gjøre med det faktum at sykdom kan ramme alle. Ofte kan det være vanskelig å forstå for man vil jo så gjerne være frisk. Flere jeg snakker med sier man kan få hjelp i kommunen. Det riktige er som du sier å begynne med fastlegen. Magisk tenkning er fordi man er mye ytrestyrt hevder enkelte. Men hvor god hjelp det er med de budsjetter det står om i avisen er ikke lett å si. Tror hjelpeapparatet strir med mye sykdom selv.

Anonymkode: 9962f...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...