Gå til innhold

Hvordan bytter man fra abilify til trevicta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte fra abilify til trevicta og ønsker derfor å vite hvordan det burde gjøres og om jeg eventuelt må seponere abilify først?

Anonymkode: dc903...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trevicta kan brukes etter at en er stabilisert på Xeplion. Du bør gå over fra abilify til Risperdal tabletter i en kort tid. Så kan du få Xeplion depot. Nå du har funnet riktig dose av dette og vært stabil på Xeplion i minst to mnd, kan du gå over på Trevicta.

Har bare beskrevet overgangen. Har IKKE tatt stilling til om du bør skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kupton skrev:

Trevicta kan brukes etter at en er stabilisert på Xeplion. Du bør gå over fra abilify til Risperdal tabletter i en kort tid. Så kan du få Xeplion depot. Nå du har funnet riktig dose av dette og vært stabil på Xeplion i minst to mnd, kan du gå over på Trevicta.

Ok. Takk for svar.

Har du noen formening om jeg burde bytte eller ikke? Det er vel lov å ha en mening om det da det ikke er å gi konkrete råd om dosering? 

Grunnen til at jeg ønsker å bytte er at jeg ikke føler meg som meg selv og ikke har noen følelser når jeg går på abilify. Har gått på den de 2 siste årene.

Anonymkode: dc903...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kupton skrev:

Vet du ikke liker meg, men dette hadde kanskje vært noe for meg? Hver tredje måned, og må man først gå på risperdal + xeplion da når man har gått på det før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Du må i hvert fall ikke via Risperdal. Jeg synes du skal trappes opp på Xeplion og stabiliseres i minst to mnd før overgang.

Ok. Takk. Skal foreslå dette for min psykiater . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...