Gå til innhold

Likegyldighet.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Kjenner mer på likegyldighet nå og gir faen i hva jeg spiser,ingen ap er vektnøytrale. Vet det har med hva man putter i seg,men det er vanskelig å motstå. Så nå vet jeg at latuda virker igjen, ikke tenker jeg så mye på illuminati heller. Vet de eksisterer men tenker ikke på dem hele tiden,tenker og føler mindre nå. Og det er verdt det? Det er vel noe jeg må finne ut av. 

Og jeg som vil være et medium, nå stenger jeg det igjen. Vil ha kontakt med ånder jeg. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg syns det er så trist at jeg ikke kan være meg selv uten å bli dårlig av det. Det er et valg å ta. 

Allerede nå begynner du å fantasere om å kutt ut medisiner igjen?

Anonymkode: 001b1...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Allerede nå begynner du å fantasere om å kutt ut medisiner igjen?

Anonymkode: 001b1...066

Vet ikke hva det er med meg, hvorfor jeg er som jeg er. Men nå føler jeg meg ikke som meg selv igjen, og savner jo lysene igjen for de er omtrent borte de også. Ser kanskje et lys for dagen,de gir meg stor trøst for de er så vakre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hva det er med meg, hvorfor jeg er som jeg er. Men nå føler jeg meg ikke som meg selv igjen, og savner jo lysene igjen for de er omtrent borte de også. Ser kanskje et lys for dagen,de gir meg stor trøst for de er så vakre. 

Du må bestemme deg for om du vil være mest mulig psyk eller mest mulig frisk. 

Om du velger å forbli psyk bør ressursene tilfalle andre pasienter som ikke aktivt går inn for å bli dårlige. 

Anonymkode: bd6b5...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg etter en lang periode med sinne, irritasjon, frustrasjon og tankekaos kom ut av dette føltes det veldig rart og stille. Det var skikkelig uvant at kroppen og hode ikke lenger jobbet på høygir, men etter flere måneder så begynte jeg å bli vant med det og det føltes bra.

Du må være tålmodig og gi deg tid (flere måneder til 1 år) til å vende deg til dette. Når du har vært stabil på dette i 1. år så kan du igjen spørre deg om hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hva det er med meg, hvorfor jeg er som jeg er. Men nå føler jeg meg ikke som meg selv igjen, og savner jo lysene igjen for de er omtrent borte de også. Ser kanskje et lys for dagen,de gir meg stor trøst for de er så vakre. 

Hvem som helst blir likegyldig av bare å sitte i sofaen og røyke, spise og se på Netflix. Du må være i aktivitet. Skulle du ikke begynne å gå tur med dagsenteret?

Anonymkode: 001b1...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Kjenner mer på likegyldighet nå og gir faen i hva jeg spiser,ingen ap er vektnøytrale. Vet det har med hva man putter i seg,men det er vanskelig å motstå. Så nå vet jeg at latuda virker igjen, ikke tenker jeg så mye på illuminati heller. Vet de eksisterer men tenker ikke på dem hele tiden,tenker og føler mindre nå. Og det er verdt det? Det er vel noe jeg må finne ut av. 

Og jeg som vil være et medium, nå stenger jeg det igjen. Vil ha kontakt med ånder jeg. 

Medisinen har virkning. Det er bra. Når det står i bivirkninger vektøkning må det ikke vare sånn hos deg. Det skremmer meg også men vi må ta medisinen. Fint at du er bedre nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fionys skrev:

Da jeg etter en lang periode med sinne, irritasjon, frustrasjon og tankekaos kom ut av dette føltes det veldig rart og stille. Det var skikkelig uvant at kroppen og hode ikke lenger jobbet på høygir, men etter flere måneder så begynte jeg å bli vant med det og det føltes bra.

Du må være tålmodig og gi deg tid (flere måneder til 1 år) til å vende deg til dette. Når du har vært stabil på dette i 1. år så kan du igjen spørre deg om hvordan det føles.

Hvordan opplevde du å bli bra? Kom det plutselig? Brukte du og bruker du medisiner? Det er ikke så mange som sier noe om at de har blitt bra og derfor spør jeg deg om dette.

Anonymkode: c3b50...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan opplevde du å bli bra? Kom det plutselig? Brukte du og bruker du medisiner? Det er ikke så mange som sier noe om at de har blitt bra og derfor spør jeg deg om dette.

Anonymkode: c3b50...8b1

Jeg har dessverre ikke blitt helt bra, men har blitt mye bedre etter at jeg har fått kontroll på enkelte ting. Har vel innsett at jeg aldri kommer til å bli helt bra og det er greit.
Har nok hatt problemer siden begynnelsen av tenårene da jeg ble seksuelt misbrukt over tid, men har klart meg ganske greit helt til for noen år siden da jeg gikk på en kjempe smell og måtte søke hjelp.
Jeg har prøvd diverse AD uten noe særlig virkning, nå bruker jeg Litium, men er litt usikker på virkningen. Har gått i terapi i 3 år og det er vel det som har hjulpet meg mest, har blitt bedre kjente med meg selv, lært en del fakta om sykdommene og lært meg å håndtere dette på en mer konstruktiv måte. I tillegg til dette så har jeg prøvd å holde meg aktiv og jeg har et fantastisk nettverk rundt meg, familie og venner som alltid har stilt opp.
Nei hvis man leter rundt på internett så er det ikke mange som sier at de har blitt bra. Dessverre er det bare det negative som kommer frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Jeg har dessverre ikke blitt helt bra, men har blitt mye bedre etter at jeg har fått kontroll på enkelte ting. Har vel innsett at jeg aldri kommer til å bli helt bra og det er greit.
Har nok hatt problemer siden begynnelsen av tenårene da jeg ble seksuelt misbrukt over tid, men har klart meg ganske greit helt til for noen år siden da jeg gikk på en kjempe smell og måtte søke hjelp.
Jeg har prøvd diverse AD uten noe særlig virkning, nå bruker jeg Litium, men er litt usikker på virkningen. Har gått i terapi i 3 år og det er vel det som har hjulpet meg mest, har blitt bedre kjente med meg selv, lært en del fakta om sykdommene og lært meg å håndtere dette på en mer konstruktiv måte. I tillegg til dette så har jeg prøvd å holde meg aktiv og jeg har et fantastisk nettverk rundt meg, familie og venner som alltid har stilt opp.
Nei hvis man leter rundt på internett så er det ikke mange som sier at de har blitt bra. Dessverre er det bare det negative som kommer frem. 

Jeg forstår. Det er godt å høte at ting har blitt bedre, hvert fremskritt teller. Jeg sliter mye i hverdagen selv og prøver å finne noen "ledetråder" til en friskere tilværelse, men jeg har forstått at dette vil ta tid.....

Anonymkode: c3b50...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må bestemme deg for om du vil være mest mulig psyk eller mest mulig frisk. 

Om du velger å forbli psyk bør ressursene tilfalle andre pasienter som ikke aktivt går inn for å bli dårlige. 

Anonymkode: bd6b5...3a6

Jeg går ikke aktivt inn for å bli dårlig, og sykepleieren og psykiateren aksepterer at jeg ikke tar medisiner og. De kaster meg ikke ut som på dps, sånn er det ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fionys skrev:

Da jeg etter en lang periode med sinne, irritasjon, frustrasjon og tankekaos kom ut av dette føltes det veldig rart og stille. Det var skikkelig uvant at kroppen og hode ikke lenger jobbet på høygir, men etter flere måneder så begynte jeg å bli vant med det og det føltes bra.

Du må være tålmodig og gi deg tid (flere måneder til 1 år) til å vende deg til dette. Når du har vært stabil på dette i 1. år så kan du igjen spørre deg om hvordan det føles.

Ja jeg må vel gi det litt tid, lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst blir likegyldig av bare å sitte i sofaen og røyke, spise og se på Netflix. Du må være i aktivitet. Skulle du ikke begynne å gå tur med dagsenteret?

Anonymkode: 001b1...066

Trene med dps, men er ikke sikkert jeg får være med pga diagnose. Får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Betti 11 skrev:

Medisinen har virkning. Det er bra. Når det står i bivirkninger vektøkning må det ikke vare sånn hos deg. Det skremmer meg også men vi må ta medisinen. Fint at du er bedre nå 😊

Ja føler meg bedre nå ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg går ikke aktivt inn for å bli dårlig, og sykepleieren og psykiateren aksepterer at jeg ikke tar medisiner og. De kaster meg ikke ut som på dps, sånn er det ikke der.

Nei nå husker du feil. Det du har sagt her inne er at psykiateren hele tiden ber deg ta medisiner, fordi det vil kunne holde deg mer stabil. Han tvinger deg ikke, du er jo ikke på tvang, men det betyr ikke at han mener det er greit for deg å leve uten medisin. 

Han har tidligere ønsket at du tar depot, hva med å prøve det igjen?

Ellers har du rett i at du må være tålmodig, det tar tid å bli stabil. Hva med å flytte fokus til det som skjer utenfor deg? Gå en tur med barnebarnet feks? Det høres ut som sønnen din sliter og trenger litt avlastning for tiden, kanskje du og samboeren din kan avhjelpe dem med å gå noen lengre trilleturer sammen? Så kan sønnen din og hans kjæreste hvile seg litt alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Nei nå husker du feil. Det du har sagt her inne er at psykiateren hele tiden ber deg ta medisiner, fordi det vil kunne holde deg mer stabil. Han tvinger deg ikke, du er jo ikke på tvang, men det betyr ikke at han mener det er greit for deg å leve uten medisin. 

Han har tidligere ønsket at du tar depot, hva med å prøve det igjen?

Ellers har du rett i at du må være tålmodig, det tar tid å bli stabil. Hva med å flytte fokus til det som skjer utenfor deg? Gå en tur med barnebarnet feks? Det høres ut som sønnen din sliter og trenger litt avlastning for tiden, kanskje du og samboeren din kan avhjelpe dem med å gå noen lengre trilleturer sammen? Så kan sønnen din og hans kjæreste hvile seg litt alene?

Ja psykiateren vil hele tiden at jeg skal ta medisiner, helst xeplion. Det har kommet en nyere versjon av denne man kan ta hver tredje måned, det hadde kanskje vært noe for meg så det skal jeg ta opp. Men han er borte to uker nå,skulle jo vurdere om jeg fikk AD når han kommer tilbake. 

Er veldig fokusert på det som skjer utenfor meg, det skjer mye med ungene f.eks. Så jeg er opptatt av det. Min sønn og kjæresten har slått opp, hun flyttet med barnebarnet for endel uker siden så ser han ikke så ofte nå. Men er helt fokusert på han når han er her, da er sønnen min og barnebarnet hos oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min sønn og kjæresten har slått opp, hun flyttet med barnebarnet for endel uker siden så ser han ikke så ofte nå. Men er helt fokusert på han når han er her, da er sønnen min og barnebarnet hos oss. 

Uff, dette visste jeg ikke, det var trist å høre. Ikke rart sønnen din sliter ekstra for tiden da. Han trenger deg nok ekstra akkurat nå, gi han oppmerksomheten din nå du. Ta initiativ, ikke sikkert han orker å gjøre dét nå, og pass godt på han mellom de gangene han har samvær med sønnen sin også.

Samarbeider han og eksen godt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Uff, dette visste jeg ikke, det var trist å høre. Ikke rart sønnen din sliter ekstra for tiden da. Han trenger deg nok ekstra akkurat nå, gi han oppmerksomheten din nå du. Ta initiativ, ikke sikkert han orker å gjøre dét nå, og pass godt på han mellom de gangene han har samvær med sønnen sin også.

Samarbeider han og eksen godt da?

Han ringer ofte flere ganger om dagen, så vi har god kontakt og jeg støtter han så godt jeg kan. Men han har sine ting,min andre sønn sliter mer i grunnen for tiden. 

De er ikke verdens beste venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...