Gå til innhold

Kupton. Noen ord til deg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig respekt for deg. Rett og slett og slett for at du bruker din tid og kunnskap for å hjelpe andre. Kjenner personlig flere meget høytutdannede som har gått av med pensjon.(Førtidspensjonister). De er i veldig god form og har mye ressurser og penger. Men de er stortsett opptatt av seg og sitt. Dyre ferier året rundt etc. Noe som er rett for den ene trenger nødvendigvis ikke være rett for den andre. Men tror bare verden hadde blitt et litt bedre sted dersom flere ressurspersoner bl.a hadde engasjert seg i noe medmenneskelig og samfunnsnyttig. Du har hjulpet meg personlig i mange ganger gjennom lang tid da jeg ikke får tilbud i psykiatrien lengre. Man har selvfølgelig rett til å kose seg etter et langt yrkesliv, men tenker bare at det kunne gitt mening og samtidig gjøre noe samfunnsnyttig. Du gjør en forskjell, ingen tvil om det!! For noen år siden da barna mine var små var det også et tilbud som het "spør bestefar" (vet ikke om det ennå eksisterer) Basert nettopp på frivillighet hos resurssterke pensjonister til hjelp for barn og ungdom. Har så respekt for slike eldre! Bare noen ord til deg kupton. Vil bare si takk!

Anonymkode: f0229...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare få lov til å komme med et lite innputt til denne tråden, for jeg personlig stoler mye mer på en som har erfaring og som har vært i arbeidslivet i mange år enn på alle de nyutdannede som kommer rett fra skolebenken. Det er de eldste jeg har lært ting av på arbeidsplassen og som jeg virkelig ser opp til. De som sier at folk oppi 50-årene ikke er ønsket i arbeidslivet burde virkelig tenke seg om, for det er nettopp de vi trenger å lære av!

Anonymkode: 714f6...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Er @kupton fagperson innen psykiatri eller lignende? Om så er tilfelle så er det jo fint at slike engasjerer seg i debatter på nettet. 

En pensjonert psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kupton har aldri hevdet å være fagperson eller psykiater. Men at han har mye kunnskap innen feltet som han deler det er sikkert og visst, mer spekulering enn det får vi ikke drive med ;) 

Anonymkode: 41436...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kupton har aldri hevdet å være fagperson eller psykiater. Men at han har mye kunnskap innen feltet som han deler det er sikkert og visst, mer spekulering enn det får vi ikke drive med ;) 

Anonymkode: 41436...4fb

Dette er ikke spekulering, men ren viten blant de som har vært her på forumet en tid. Kupton har selv bekreftet at han gjerne bidrar, om enn i en mer begrenset form enn tidligere, grunnet forumets regler og hans nå uformelle rolle, da han ser at mange ikke får den hjelpen de burde fått i psykiatrien. 

Anonymkode: dbfcf...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS. Det er helt supert med personer som engasjerer seg på denne måten. Det var en lengre periode uten noen fagperson her, og forskjellen merkes helt klart. 

I utgangspunktet synes jeg det er en god regel at den som poster innlegg det oser spesialkompetanse av selv må få si hvem de er eller ikke. Men her er det ganske innlysende for oss som har vært her i noe tid. Selv har jeg vært her siden DOL ble startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...