Cath99 Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Har tidligere hatt hormonspiralen Jaydes pga endometriose, etter ca. 2 år ble den byttet ut med kyleena, fordi virkningen ble gradvis dårligere (mer smerter). Etter den ble satt inn begynte jeg å miste mye hår, noe jeg ikke opplevde med jaydess. Nå etter ca. 2 måneder med kyleena ble det bestemt den ikke var sterk nok og jeg Finn Mirena i stede. Og nå er hårtapet enda verre:( jeg har dessverre ikke valget om å ta ut spiralen, siden det meste av annen behandling er prøvd... vil hårtapet stoppe etter vært? Eller er det noe som kan gjøres for å minske det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. september 2018 Del Skrevet 9. september 2018 Hårtap er en sjelden bivirkning ved bruk av hormonspiral. Det forekommer hos 1 promille til 1 prosent. Jeg har ikke funnet informasjon hvordan det går med hårtapet. Det er dessverre ikke noe du kan gjøre for å påvirke det. Du bør få sjekket ditt stoffskifte (TSH og Fritt T-4) for å utelukke denne årsaken til hårtap. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cath99 Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Takk for hjelpen😊 skal ta det opp med legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 OK 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.