Gå til innhold

Menn fra fortid kontakter meg i årevis etter kontakten tok slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever støtt og stadig at enten tidligere dates / eller menn som jeg pratet med i fortiden tar kontakt, og forsøker seg på nytt. Dette er menn som jeg aldri har hatt sex med altså, eller hatt et forhold med. Kun menn som jeg gikk på noen dates med eller pratet med andre steder. 

Hva ville dere gjort om noen slike kontakt når du har havnet i et kjæresteforhold? Bør jeg være rederlig å svare og si at jeg er i forhold, eller bør jeg bare ignorere? 

Veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, fordi jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold , fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg... Har to av dem som forsøkte seg fortsatt som venn på facebook.. Jeg burde kanskje slette de, men de har vært treningkompiser i idrettsmiljø jeg vandret i. 

Noen som har opplevd det samme etter at dere ble sammen med en mann/ kvinne?

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd det samme, og kanskje derfor skjønner jeg ikke hva du mener med at "jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold, fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg".

Hva er det du er redd for at skal skje om du sier at du ikke ønsker kontakt med dem fordi du er i et nytt forhold? Hvordan og hvorfor skal de kunne ødelegge? Hva skal de evt kunne gjøre? Er ditt nye forhold skjørt, sånn at partneren din ikke vil tåle at noen tar kontakt nå? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Jeg har ikke opplevd det samme, og kanskje derfor skjønner jeg ikke hva du mener med at "jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold, fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg".

Hva er det du er redd for at skal skje om du sier at du ikke ønsker kontakt med dem fordi du er i et nytt forhold? Hvordan og hvorfor skal de kunne ødelegge? Hva skal de evt kunne gjøre? Er ditt nye forhold skjørt, sånn at partneren din ikke vil tåle at noen tar kontakt nå? 

 

Jeg er redd for at noen skal forsøke på en eller annen måte å ødelegge forholdet mitt. Men det er mulig bare meg som er hysterisk. Jeg er redd for hvordan min nye partner vil reagere på at andre menn tar kontakt med meg. Jeg kommer aldri til å være utro. Men jeg er redd for at han kan tro det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at noen skal forsøke på en eller annen måte å ødelegge forholdet mitt. Men det er mulig bare meg som er hysterisk. Jeg er redd for hvordan min nye partner vil reagere på at andre menn tar kontakt med meg. Jeg kommer aldri til å være utro. Men jeg er redd for at han kan tro det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Ja jeg skjønte at du er redd for at de skal kunne ødelegge, men jeg spurte om hva du konkret ser for deg at de kan gjøre som skal kunne ødelegge?

Jeg er også i et ganske nytt forhold, men ettersom vi har det veldig fint sammen, er eksklusive, ærlige og åpne med hverandre har jeg faktisk ikke fantasi til å se for meg hvordan en ny interessent eller en gammel flørt skulle kunne true vårt forhold? Jeg vet at han datet en annen for et par år siden, uten at jeg har spurt så mye om det etter han sa at han hadde møtt ei noen ganger uten at det var noe alvorlig. Om hun feks dukket opp nå og viste interesse for han, hvordan skulle det få betydning for oss? Jeg VET jo at han ikke bryr seg om andre enn meg, og jeg vet dessuten at han ikke syns hun var riktig eller interessant nok for han den gangen - hvorfor skulle hun plutselig bli det nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at noen skal forsøke på en eller annen måte å ødelegge forholdet mitt. Men det er mulig bare meg som er hysterisk. Jeg er redd for hvordan min nye partner vil reagere på at andre menn tar kontakt med meg. Jeg kommer aldri til å være utro. Men jeg er redd for at han kan tro det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Dette er vel ikke noe å tenke på? Det er bare å si at du er i et forhold? 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever støtt og stadig at enten tidligere dates / eller menn som jeg pratet med i fortiden tar kontakt, og forsøker seg på nytt. Dette er menn som jeg aldri har hatt sex med altså, eller hatt et forhold med. Kun menn som jeg gikk på noen dates med eller pratet med andre steder. 

Hva ville dere gjort om noen slike kontakt når du har havnet i et kjæresteforhold? Bør jeg være rederlig å svare og si at jeg er i forhold, eller bør jeg bare ignorere? 

Veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, fordi jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold , fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg... Har to av dem som forsøkte seg fortsatt som venn på facebook.. Jeg burde kanskje slette de, men de har vært treningkompiser i idrettsmiljø jeg vandret i. 

Noen som har opplevd det samme etter at dere ble sammen med en mann/ kvinne?

Anonymkode: 2b85c...e31

Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Er det noen du følte en viss tilhørighet med, sier du at du nå er i forhold, og svarer ikke på eventuelle oppfølgingsspørsmål. Er det noen du aldri har hatt særlig kontakt med ignorerer du bare. Skjønner ikke helt at dette er noe å lure på, ei heller at det kunne true ditt nåværende forhold på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever støtt og stadig at enten tidligere dates / eller menn som jeg pratet med i fortiden tar kontakt, og forsøker seg på nytt. Dette er menn som jeg aldri har hatt sex med altså, eller hatt et forhold med. Kun menn som jeg gikk på noen dates med eller pratet med andre steder. 

Hva ville dere gjort om noen slike kontakt når du har havnet i et kjæresteforhold? Bør jeg være rederlig å svare og si at jeg er i forhold, eller bør jeg bare ignorere? 

Veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, fordi jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold , fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg... Har to av dem som forsøkte seg fortsatt som venn på facebook.. Jeg burde kanskje slette de, men de har vært treningkompiser i idrettsmiljø jeg vandret i. 

Noen som har opplevd det samme etter at dere ble sammen med en mann/ kvinne?

Anonymkode: 2b85c...e31

Høres spesielt ut.

Anonymkode: aafa4...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever støtt og stadig at enten tidligere dates / eller menn som jeg pratet med i fortiden tar kontakt, og forsøker seg på nytt.

De slutter vel med det hvis du lar være å svare eller svarer at det ikke er aktuelt fordi du har funnet en ny?

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at noen skal forsøke på en eller annen måte å ødelegge forholdet mitt.

Det synes jeg er å ta sorgene litt på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort om noen slike kontakt når du har havnet i et kjæresteforhold? Bør jeg være rederlig å svare og si at jeg er i forhold, eller bør jeg bare ignorere? 

Veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, fordi jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold , fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg... Har to av dem som forsøkte seg fortsatt som venn på facebook.. Jeg burde kanskje slette de, men de har vært treningkompiser i idrettsmiljø jeg vandret i. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Slike menn har jeg aldri vært borti og jeg skjønner ikke helt hvorfor du umiddelbart tror de er ute etter å ødelegge for deg? De aller fleste vil vel godta uten flere spørsmål om du bare svarer at du ikke er interessert i kontakt fordi du er i et forhold nå. Fortsetter de å mase er det bare å ignorere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Xtra skrev:

Hva betyr det? Slike svar sier svært lite.

Høres spesielt ut at MANGE exer holder på sånn.

 

Anonymkode: aafa4...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres spesielt ut at MANGE exer holder på sånn.

 

Anonymkode: aafa4...1eb

Igjen bruken av ordet "spesielt"....

Det er vel ikke uvanlig at ekser/dater holder en viss kontakt, særlig om det ikke har vært en definitiv slutt på det som foregikk, om noe. Men derfra å tro at eksene/eks-datene vil forsøke å ødelegge nåværende forhold er det jo et godt stykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres spesielt ut at MANGE exer holder på sånn.

 

Anonymkode: aafa4...1eb

Dette er ikke ekser. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke ekser. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Da er det ennå mer spesielt / rart.

Anonymkode: aafa4...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere svarer at de ikke skjønner hvorfor disse mennene skulle ha interesse av å ødelegge for deg, og hvordan dette eventuelt skulle foregå.

Og jeg tenkte det samme da jeg leste innlegget. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, og du sier det vel også mer eller mindre rett ut: Du er redd for hvordan kjæresten din vil reagere på at de tar kontakt, og at han kan tro det er noe fra din side også.

Du mener vel ikke at disse mennene aktivt vil gå inn for å ødelegge for deg?

Er da det egentlige problemet at kjæresten din er veldig sjalu og/eller at dere aldri har snakket om at du har en fortid?

Jeg gjetter meg til at det er (altfor) mye dere ikke har snakket om, og at du går litt på nåler på mange måter i dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Babette skrev:

Jeg ser at flere svarer at de ikke skjønner hvorfor disse mennene skulle ha interesse av å ødelegge for deg, og hvordan dette eventuelt skulle foregå.

Og jeg tenkte det samme da jeg leste innlegget. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, og du sier det vel også mer eller mindre rett ut: Du er redd for hvordan kjæresten din vil reagere på at de tar kontakt, og at han kan tro det er noe fra din side også.

Du mener vel ikke at disse mennene aktivt vil gå inn for å ødelegge for deg?

Er da det egentlige problemet at kjæresten din er veldig sjalu og/eller at dere aldri har snakket om at du har en fortid?

Jeg gjetter meg til at det er (altfor) mye dere ikke har snakket om, og at du går litt på nåler på mange måter i dette forholdet.

Nei, men en av disse mennene lider av en psykosetilstand. Og er ofte deprimert. Det er en av årsakene til at jeg ikke taklet å date han videre. Jeg datet han noen ganger for mange år tilbake. Han var veldig snill, men jeg er allikevel redd for å fortelle han at jeg har funnet kjærligheten. Han skriver til meg at han er dypt ulykkelig og føler seg så ensom med å ikke ha kjæreste.... Har ikke så lyst å slenge alt i trynet på han da heller.... 

Noen av de andre virker til å bli ganske sure fordi jeg er avvsende. Noen av dem vet at jeg har forhold, men holder allikevel på å mase... Ganske frustrerende.. Kjæresten låner iblant telefonen min, og jeg ønsker bare ikke at meldinger fra 10 ulike menn skal hagle opp på telefonen når han låner den. 

 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men en av disse mennene lider av en psykosetilstand. Og er ofte deprimert. Det er en av årsakene til at jeg ikke taklet å date han videre. Jeg datet han noen ganger for mange år tilbake. Han var veldig snill, men jeg er allikevel redd for å fortelle han at jeg har funnet kjærligheten. Han skriver til meg at han er dypt ulykkelig og føler seg så ensom med å ikke ha kjæreste.... Har ikke så lyst å slenge alt i trynet på han da heller.... 

Noen av de andre virker til å bli ganske sure fordi jeg er avvsende. Noen av dem vet at jeg har forhold, men holder allikevel på å mase... Ganske frustrerende.. Kjæresten låner iblant telefonen min, og jeg ønsker bare ikke at meldinger fra 10 ulike menn skal hagle opp på telefonen når han låner den. 

 

Anonymkode: 2b85c...e31

10 ulike menn du tidligere har datet som kontakter deg? Dette er som sagt meget spesielt.

Er det trolling?

Anonymkode: aafa4...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men en av disse mennene lider av en psykosetilstand. Og er ofte deprimert. Det er en av årsakene til at jeg ikke taklet å date han videre. Jeg datet han noen ganger for mange år tilbake. Han var veldig snill, men jeg er allikevel redd for å fortelle han at jeg har funnet kjærligheten. Han skriver til meg at han er dypt ulykkelig og føler seg så ensom med å ikke ha kjæreste.... Har ikke så lyst å slenge alt i trynet på han da heller.... 

Noen av de andre virker til å bli ganske sure fordi jeg er avvsende. Noen av dem vet at jeg har forhold, men holder allikevel på å mase... Ganske frustrerende.. Kjæresten låner iblant telefonen min, og jeg ønsker bare ikke at meldinger fra 10 ulike menn skal hagle opp på telefonen når han låner den. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Jeg syns du skal si dette til kjæresten din, og jeg syns at du skal si til alle som kontakter deg (inkl han med psykiske problemer) at du har fått deg kjæreste, og ikke ønsker mer kontakt med dem. 

Dersom du kløner rundt dette som i utgangspunktet ikke er mystisk med å lyve eller med å omgå sannheten kan det fort oppfattes som noe annet enn det det er for kjæresten din. Jeg ville iallefall ikke likt å låne telefonen til en kjæreste å lese ti ulike eksdamers dialog med han mange år etter. Godt mulig jeg ville tatt slike dialoger som et tegn på at han fremdeles ønsker oppmerksomhet fra dem siden han ikke ba dem slutte å ta amorøs kontakt etter å ha innledet et forhold med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men en av disse mennene lider av en psykosetilstand. Og er ofte deprimert. Det er en av årsakene til at jeg ikke taklet å date han videre. Jeg datet han noen ganger for mange år tilbake. Han var veldig snill, men jeg er allikevel redd for å fortelle han at jeg har funnet kjærligheten. Han skriver til meg at han er dypt ulykkelig og føler seg så ensom med å ikke ha kjæreste.... Har ikke så lyst å slenge alt i trynet på han da heller.... 

Noen av de andre virker til å bli ganske sure fordi jeg er avvsende. Noen av dem vet at jeg har forhold, men holder allikevel på å mase... Ganske frustrerende.. Kjæresten låner iblant telefonen min, og jeg ønsker bare ikke at meldinger fra 10 ulike menn skal hagle opp på telefonen når han låner den. 

 

Anonymkode: 2b85c...e31

Du forteller selvfølelig kjæresten din om denne psykisk syke stakkaren som du fremdeles av og til skriver med fordi du synes synd på ham.

De andre blokkerer du bare på mobilen. Null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men en av disse mennene lider av en psykosetilstand. Og er ofte deprimert. Det er en av årsakene til at jeg ikke taklet å date han videre. Jeg datet han noen ganger for mange år tilbake. Han var veldig snill, men jeg er allikevel redd for å fortelle han at jeg har funnet kjærligheten. Han skriver til meg at han er dypt ulykkelig og føler seg så ensom med å ikke ha kjæreste.... Har ikke så lyst å slenge alt i trynet på han da heller.... 

Noen av de andre virker til å bli ganske sure fordi jeg er avvsende. Noen av dem vet at jeg har forhold, men holder allikevel på å mase... Ganske frustrerende.. Kjæresten låner iblant telefonen min, og jeg ønsker bare ikke at meldinger fra 10 ulike menn skal hagle opp på telefonen når han låner den. 

 

Anonymkode: 2b85c...e31

Jeg er enig med de andre her. Du må selvsagt si tydelig til alle ekser at du er i et forhold. Det må han med psykose også få vite. Det er ikke snilt å gi ham falske forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...