Gå til innhold

Er det noe du synes er rart å bruke livet sitt til?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Har du selv følt at du bruker livet ditt på veldig mye rart og kanskje følt deg tvunget til dette for å " overleve"?

Selv er jeg nikotinrøyker og skulle gjerne sluttet men det er liksom blitt så mye så jeg snakker lite høyt om dette ønsket lenger. Vet også hvor vanskelig dette er av bitter erfaring. Og hvordan det går ut over økonomien. Under annen verdenskrig  på østlandet hørte jeg at man dyrket tobakksplanter i hagene for å ha noe å " orge" med( byttemiddel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Maggie55 skrev:

Har du selv følt at du bruker livet ditt på veldig mye rart og kanskje følt deg tvunget til dette for å " overleve"?

Selv er jeg nikotinrøyker og skulle gjerne sluttet men det er liksom blitt så mye så jeg snakker lite høyt om dette ønsket lenger. Vet også hvor vanskelig dette er av bitter erfaring. Og hvordan det går ut over økonomien. Under annen verdenskrig  på østlandet hørte jeg at man dyrket tobakksplanter i hagene for å ha noe å " orge" med( byttemiddel).

Ja det er rart å bruke livet sitt på å røyke, det gjør jeg også. Kjenner mange som røyker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å bruke det korte livet vi har tildelt på å syte, klage og være negativ. Det går først og fremst ut over en selv, men også andre som man har valgt å ha rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at noen vier livet til å utvikle hissige koppervirus til krigføring. Jeg klarer ikke å se at det kan være bra for noen i det hele tatt. Til og med atomvåpen er det enklere å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er rart å bruke livet sitt på å røyke, det gjør jeg også. Kjenner mange som røyker. 

Virkelig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som røyker lengre. En og annen kollega sikkert (vi er rundt 60 stk), men ingen omgangsvenner som røyker nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Virkelig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som røyker lengre. En og annen kollega sikkert (vi er rundt 60 stk), men ingen omgangsvenner som røyker nei.

Jeg prøver å slutte, men det er vanskelig. I gode perioder så greier jeg det, men det skjærer seg når jeg blir dårlig.  Mange av de rundt meg røyker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Virkelig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som røyker lengre. En og annen kollega sikkert (vi er rundt 60 stk), men ingen omgangsvenner som røyker nei.

Mange i familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg synes det er rart å bruke livet sitt til å gå på engleskole, healing, meditasjon, astrologi og andre alternative « selvutviklingsgreier » 

Det virker meningsløst på meg og forundrer meg at folk vil bruke penger og av sin dyrebare tid på slikt. På den annen side, så er det jo bra at alle ikke er like kjedelig som meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at folk bruker livet sitt på å ødelegge kloden, samtidig som de tror de er noe moralsk elite / bedre enn andre

Anonymkode: fb67a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg synes er rart i vår tid er så mange mennesker også de man helt tilfeldig møter liksom strever for å bli " sett". Tror de bruker mye tid og ressurser på dette. Skulle tro de alle hadde talkshow på TV eller noe. Eller at de i sitt nærmiljø er av disse menneskene man ofte ikke ser så tydeleg men glemmer at det er de kanskje også litt skyld i selv ved at de undertrykker seg selv eller ikke bryter ut av uheldige relasjoner. Alle får sin tid tror ofte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alle disse vellykkethetsidealene jeg tenker på. Vi er mange som har brukt så altfor mye tid og krefter og penger på dem tror jeg. Livet er ikke bare oppturer for noen. Det kan være bek-svart  innimellom for oss alle tror jeg. Det var vel han samfunnsmedisinske Fugeli som ofte uttrykte det så godt fra Røst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎09‎.‎2018 den 19.50, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes det er rart å bruke livet sitt til å gå på engleskole, healing, meditasjon, astrologi og andre alternative « selvutviklingsgreier » 

Det virker meningsløst på meg og forundrer meg at folk vil bruke penger og av sin dyrebare tid på slikt. På den annen side, så er det jo bra at alle ikke er like kjedelig som meg :)

 

Det er godt dokumentert  gjennom forskning at meditasjon kan ha betydelige helsegevinster, så jeg synes ikke helt det kan sammenlignes med astrologi osv. 

Anonymkode: 811c0...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 14.56, Maggie55 skrev:

Har du selv følt at du bruker livet ditt på veldig mye rart og kanskje følt deg tvunget til dette for å " overleve"?

Selv er jeg nikotinrøyker og skulle gjerne sluttet men det er liksom blitt så mye så jeg snakker lite høyt om dette ønsket lenger. Vet også hvor vanskelig dette er av bitter erfaring. Og hvordan det går ut over økonomien. Under annen verdenskrig  på østlandet hørte jeg at man dyrket tobakksplanter i hagene for å ha noe å " orge" med( byttemiddel).

Jeg synes det er rart at noen velger som levevei å føre andre ut i ulykke økonomisk eller på annen måte. F.eks. at man velger å jobbe med å tilby rådyre forbrukslån eller gambling til de som allerede er ille ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig. Eller løgn og bedrag til kanskje eldre mennesker som ikke forstår. Enkelte lever hele livet sitt på å svindle andre. Eller mennesker som trenger seg inn på andre menneskers liv.

Selv strir jeg med å slutte å røyke. Nå til slutt på grunn av økonomien.  Men ting er ofte ikke så enkelt. Å slutte med ting generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrepinere eller menneskepinere for den sakens skyld har ikke min forståelse. Jeg tar avstand fra all diskriminering og tar avstand fra all økonomisk utbytting av andre. Jeg tar avstand fra for eksempel å forurense i u- land også bare slippe unna med alt latterlig lett. Jeg tar avstand fra all tilfeldig politikk som ikke tar hensyn til menneskeliv. Men i vår tid henger jo ingeng på greip. Uten at det er noen spesiell sin skyld.

Man kan bare prøve å ta vare på seg selv og sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk gidde å bruke energi og krefter på å være negative og pessimister! Det forsurer jo både egen tilværelse og personer rundt en. Tenker ikke på noen spesielle nå, men det er jo noen gruffetroll i diverse kommentarfelt på nettet, andre en kommer borti i løpet av livet som regner med at det verste skjer osv.

Mange sitater her som kan passe for negative mennesker ;-)

https://www.selvforvikling.no/index.php?topp=20&side=1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...