Gå til innhold

Var det riktig av fastlegen å ikke tvangsinnlegge meg når jeg sa "jeg har planlagt å ta livet mitt i dag"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man skal være veldig utafor før de kan bruke tvang. Synes fastlegen din handlet fornuftig ved å tilby frivillig hjelp. Tar man imot en frivillig innleggelse, vil man stille så utrolig mye sterkere. Man får i større grad være med på avgjørelser som ska tas og man har flere rettigheter. Akutt-teamet kunne kanskje vurdert annerledes, men til syvende og sist er det faktisk ganske håpløst å hjelpe en som ikke vil det selv. Noen tror jeg ønsker tvang for å slippe og ta vanskelige avgjørelser selv. At noen bare tar kontrollen litt. Men det er IKKE noen god opplevelse å bli tvangsinnlagt. Politi som må kjøre, man havner gjerne på full skjerming før de får gjort en vurdering, man havner gjerne sammen med de aller psykeste. Noen er rett og slett ambivalente. Der har jeg selv vært og det fikk ikke gode konsekvenser.

Det er godt du fortsatt er blant oss og tar i mot hjelp nå i alle fall. Er glad for å lese at du har det bedre nå, og håper det vil vare :).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...