Gå til innhold

Seroquel

aa-k-j

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en blir like trøtt av seroquel og seroquel depot? Bruker nå stemetil mot angst og seroquel 50 mg pga søvn og seroquel tar også mye av angsten min. Vurderer å bytte stemetil med seroquel siden stemetilen må tas så ofte. Greit å ha mindre antall medisiner å forholde seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo samme medisin, men med litt ulik virkningsprofil over tid. Vanlig Seroquel virker kraftigere med en gang og de første timene etter inntak, men virkingen avtar raskere. Dette er en teoretisk betraktning, og for søvn burde derfor vanlig Seroquel være best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, kupton skrev:

Det er jo samme medisin, men med litt ulik virkningsprofil over tid. Vanlig Seroquel virker kraftigere med en gang og de første timene etter inntak, men virkingen avtar raskere. Dette er en teoretisk betraktning, og for søvn burde derfor vanlig Seroquel være best.

Bruker vanlig seroquel mot søvn og har ingen planer å bytte ut den. Jeg tenker på å bytte ut stemetil med seroquel depot pga angst og ikke søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kupton skrev:

Bruk av depot "i bunnen" toppet med en vanlig et par timer før søvn, er ofte en god løsning.

Jeg kan skrive under på denne. Bruker en sånn kombinasjon selv, og det fungerer veldig godt mot sterkt tankekjør og uro. Sover og stort sett greit. Tar depotpilla rundt seks på kvelden etter som det skal være ideelt i forhold til å få maks ut av den ved leggetid. Så tar jeg resten av dosen en liten time før jeg skal legge meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...