Gå til innhold

Hva skjer med kjæresten min, og hva bør jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som er bipolar. Hun går til psykolog fast, og tar medisiner. De to siste ukene har hun endret seg.

Hun vil bare ligge i senga, og tar en del beroligende. Det pleier hun ikke å gjøre. Hun begynte bare en dag, og sånn har det fortsatt i et par uker.

Ingen får forstyrre henne. Kommer jeg inn på rommet, eller kommer noen andre til oss, noen vil snakke med henne i telefonen, eller liknende, begynner hun å skrike og skade seg selv. 

Hun vil ikke gå til psykologen lenger. Jeg har hatt inntrykk av at hun har likt psykologen sin veldig godt, og at de har hatt et godt samarbeid. Nå sier hun at han er falsk, at han lyver til henne, og at han ler av henne. Hun stoler ikke på noen på DPS lenger, og vil aldri dit igjen. Ikke fastlegen heller. 

Ellers virker hun veldig fjern. Hun virker uinteressert, og lytter ikke. Svarer m-m på alt jeg sier, men er altså fjern. Jeg prøver å få henne til å le i blant, og det hender at det fungerer, men så begynner hun plutselig å gråte.

Jeg merker at hun har en del mareritt på natta, og blir ofte vekt av at hun gisper, sier at noen tok på henne, eller noe slikt.

Hun gjør ingen ting, spiser heller ikke. Bare tar beroligende, sover, ser litt på noe på dataen osv. Nå har hun ikke vært ute av senga på en uke, og jeg vet ikke om jeg bare skal bære henne ut i bilen og kjøre henne til legen, eller om jeg skal be legen komme hit, eller om jeg skal tvinge henne ut, eller hva? 

Anonymkode: e248b...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun ikke vil til legen, så ville jeg ringt fastlegen for å høre om legen eventuelt kunne dratt på hjemmebesøk. Gitt at det er klin umulig å få henne til legen.  Ville først prøvd å ta henne med til legen. 

Anonymkode: f3b7c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller har dere akutt ambulant team på Dps-en? De kan komme på hjemmebesøk å snakke med henne.

Å, ja. Det hadde jeg ikke hørt om. Jeg kan prøve å få fatt i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, ja. Det hadde jeg ikke hørt om. Jeg kan prøve å få fatt i dem. 

Lurt. Det kan du gjøre allerede i dag, også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres alvorlig ut. Akutt-team er en mulighet. Ellers kan man og ringe legevakta for råd. Noen steder har de mulighet til å sende legebil så man slipper å møte fysisk.

Håper dere finner ut av det og får hjelp.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...