Gå til innhold

Er det nødvendig å ta EEG for utredning av psykisk sykdom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig å ta EEG for utredning av psykisk sykdom? Jeg har tatt MR for 3 år siden som var uten funn, har blitt diagnostisert med schizoaffektiv lidelse.

Anonymkode: b2d1c...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det. Men en nevrologisk undersøkelse tror jeg er vanlig. Men vet lite. Husker bare fra mitt tilfelle for 50 år siden.

Anonymkode: a0ad9...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro de gjør om de vil ekskludere fysiske årsaker til plager. Noen former for epilepsi kan gi psykiske symptomer. Imidlertid tror jeg ikke det er noen standard som sier at man trenger det for en generell psykisk utredning. Men jeg kan bare snakke utifra hva jeg har inntrykk av ettersom jeg har epilepsi og derfor har tatt EEG noen ganger. Det er i og for seg en grei undersøkelse å ta, bortsett fra at man får seg en real hårvask-jobb etterpå siden de bruker en pasta til å feste elektrodene med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller gjøres ikke EEG ved utredning for psykisk sykdom, men noen ganger kan det være grunn til det. EEG og MR er ulike undersøkelser. EEG er ufarlig og smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...