Sorin Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hei, Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for antidepressiva, men til slutt ga jeg det sjanse. Har nå da gått på Cipralex 10 mg, tja, i 6 mnd? Men med absolutt null virkning. Noen som har samme erfaring? Skal jeg bare fortsette? Vurderer jo nesten å slutte med de.... lite lyst og lite motivasjon til å putte i meg Cipralex om morgenen når jeg har erfart så langt at det ikke har noe virkning på meg. Til opplysning, så har jeg svært dårlig kommunikasjon med DPS.... har ikke hatt samtaler på 3 mnd snart. Men ikke lett å ringe..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Om du fortsatt har plager som kan avhjelpes med ad er en mulighet å øke dosen, en annen å bytte medikament. Det kan dessverre ofte være en frustrerende prøve- og feile prosess. Om en type SSRI (samme gruppe som Cipralex) ikke virker, kan det godt hende at en annen vil funke. Det er også andre antidepressiva der ute. Ville enten på en eller annen måte fått kontaktet DPS, eller snakket med fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hva tar du dem for? Depresjon, eller angst? Begge deler? Hva har du mest problemer med? Det finnes jo flere andre SSRI, SNRI, og andre typer AD. . Anonymkode: 33195...216 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 29 minutter siden, Sorin skrev: Hei, Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for antidepressiva, men til slutt ga jeg det sjanse. Har nå da gått på Cipralex 10 mg, tja, i 6 mnd? Men med absolutt null virkning. Noen som har samme erfaring? Skal jeg bare fortsette? Vurderer jo nesten å slutte med de.... lite lyst og lite motivasjon til å putte i meg Cipralex om morgenen når jeg har erfart så langt at det ikke har noe virkning på meg. Til opplysning, så har jeg svært dårlig kommunikasjon med DPS.... har ikke hatt samtaler på 3 mnd snart. Men ikke lett å ringe..... Er det tatt serumspeil? Anonymkode: 6c60b...737 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorin Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Det er begge deler. Men det er vel egentlig depresjonen som tar meg mest. Kan også nevne det at jeg har veldig mye humørsvingninger om dagen. Til tider har jeg vært enormt deprimert og streifet tanken "selvmord" blant annet (også tidligere, i flere år..) men det har tydeligvis ikke gått så langt, da jeg ikke har samvittighet til å gjøre det mtp samboeren. Ser for meg ulike scenarioer osv... gikk en tur for meg selv for et par dager siden, da satt jeg og tenkte nettopp på dette. Hvordan, hvorfor, hva kommer til å skje om jeg tar selvmord? og tenk om jeg overlever? Nei, det har egentlig vært et tankekjør i det siste. Jeg har ikke tatt serumspeil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 21 minutes ago, Sorin said: Det er begge deler. Men det er vel egentlig depresjonen som tar meg mest. Kan også nevne det at jeg har veldig mye humørsvingninger om dagen. Til tider har jeg vært enormt deprimert og streifet tanken "selvmord" blant annet (også tidligere, i flere år..) men det har tydeligvis ikke gått så langt, da jeg ikke har samvittighet til å gjøre det mtp samboeren. Ser for meg ulike scenarioer osv... gikk en tur for meg selv for et par dager siden, da satt jeg og tenkte nettopp på dette. Hvordan, hvorfor, hva kommer til å skje om jeg tar selvmord? og tenk om jeg overlever? Nei, det har egentlig vært et tankekjør i det siste. Jeg har ikke tatt serumspeil. Jeg ville gjenopptatt kontakten med DPS. Forstår at det er vanskelig, men du har alt å vinne og det finnes mange muligheter også mht medisiner, som kan gi deg et helt nytt og bedre liv ifht hvordan du har det nå. Jeg gikk årevis på medisiner som ikke hjalp, før det ble funnet at jeg måtte ha bl.a. Lamictal i tillegg til et AD, og da ble med ett livet mer positivt enn jeg kunne forestille meg. Anonymkode: 33195...216 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motorPrøysen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Legen som har skrevet ut medisinen skal også følge deg opp. Hvis du ikke har virkning etter 6 måneder må noe gjøres — doesøkning/forsøke annet medikament/annen behandling. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.