Gå til innhold

Hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om en fantastisk person som jeg tidvis kjenner på mye sjalusi for. Uten at jeg er misunnelig. Unner personen å ha det bra osv. 

Har imidlertid begynt å tenke på om jeg ville hatt større selvtillit og følt meg bedre om jeg var like fantastisk og ble sett like mye opp til. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1917e...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en fantastisk person som jeg tidvis kjenner på mye sjalusi for. Uten at jeg er misunnelig. Unner personen å ha det bra osv. 

Har imidlertid begynt å tenke på om jeg ville hatt større selvtillit og følt meg bedre om jeg var like fantastisk og ble sett like mye opp til. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1917e...771

Jeg tror at mange av de menneskene vi ser veldig opp til, som tilsynelatende er vellykket på alle måter og ikke har ett eneste problem i hele verden, egentlig har det ganske likt som oss. De har også ting de sliter med, ting de er redde for, ting som gjør dem usikre og får dem til å føle seg små og ubetydelige. Garantert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har imidlertid begynt å tenke på om jeg ville hatt større selvtillit og følt meg bedre om jeg var like fantastisk og ble sett like mye opp til. 

For det første tror jeg ikke folk flest oppfatter seg selv som en fantastisk person som blir sett opp til, selv om andre ser slik på det.  Det finnes sikkert unntak, men jeg er ikke så sikker på om det er de som selv synes de er fantastiske, som virkelig oppfattes slik, hvis du skjønner hva jeg mener.

For det andre er jeg enig med Lillemus i at de fleste trolig har sitt. Det er ikke alt som vises tydelig for omverdenen. Det betyr ikke at jeg tror alle har det like lett eller like vanskelig, vi har absolutt forskjellig utgangspunkt / forutsetninger og ulike sjanser til å få et godt liv. Men jeg tror de aller fleste har mer i livet sitt enn det omgivelsene ser, og det kan være på både pluss- og minussiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se på serien Jeg mot meg. Det er gått fire episoder, og de ligger på nrk nett-tv. Her tas dette opp. At en tilsynelatende vellykket person egentlig sliter stort, tross svært mange følgere på Instagram og en flott blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...