Gå til innhold
AnonymBruker

Tror Sobril gjør meg aggressiv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har begynt å se et mønster i at jeg får voldsomme (bokstavelig talt) sinneutbrudd dagene jeg har tatt Sobril. Ikke ellers. Kan andre beroligende være bedre for meg?

Anonymkode: 43881...8a2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Soletti

Det hørtes ukjent ut å bli slik. Kan godt være det finnes bedre medisiner for deg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FjellOgDalar

Kalles paradoksalreaksjon. Man får stikk motsatte reaksjoner enn de man skal få av et medikament. At det kan være tilfelle for deg er jo ikke utenkelig om du merker dette i tilknytning til å ha tatt Sobril, og ikke ellers. Mulige alternativer håper jeg noen med litt bedre peil enn meg kan svare på. Evt. ta det opp med legen din. Er uansett greit for vedkommende å vite at du opplever dette med tanke på framtida. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
issomethingwrong

Dette er ikke rart i det hele tatt. Det er en forventet effekt av Sobril. 

Sobril fjerner hemninger. Man blir med andre ord mer primitiv i væremåten sin. På samme måte som alkohol. Det er av denne grunn man ikke skal bruke Sobril om man f.eks har selvmordstanker (kan føre til selvmordsforsøk) eller utagerer (kan føre til fysisk vold eller sinneutbrudd). 

Sobril er ingen vidundermedisin. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Opplever også å bli mer irritabel og sint av sobril. 

Anonymkode: f198b...626

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maggie55

Mange av disse medisinene er altfor lite utprøvd tror jeg før de blir gitt mennesker. Men det forteller jo ingen pasienten om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

laban
44 minutter siden, Maggie55 skrev:

Mange av disse medisinene er altfor lite utprøvd tror jeg før de blir gitt mennesker. Men det forteller jo ingen pasienten om.

Det er svært få tilfeldigheter rundt godkjenning av legemidler. Det er noe av årsaken til at det tar lang tid.
https://legemiddelverket.no/godkjenning/godkjenning-av-legemidler/slik-godkjennes-legemidler

Og hvis ingen noen gang tør å ta den risikoen det er å være med på et forsøk (med informasjon og samtykke, selvfølgelig) rundt en ny medisin eller en ny vaksine, stopper utviklingen innenfor dette faget. Det er slutt på de tider da man "fritt" kunne teste medikamenter på f.eks. noen årganger vernepliktige eller befolkningen på en sydhavsøy.

Endret av laban

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maggie55

Sikkert ingen fare såfremt personene er fullt ut informert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her