Gå til innhold

Kan jeg bli frivillig innlagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor store må plagene være for å kunne få lov til å bli frivillig innlagt? Jeg er i en svært vanskelig fase i livet hvor jeg føler meg totalt maktesløs og problemene vokser i rekordfart og er mye større enn jeg greier å håndtere. Summen av alt dette gjør at jeg virkelig trenger å komme meg bort fra alt for en periode ellers føler jeg at jeg blir "kvalt" og at det ikke varer lenge til jeg får et sammenbrudd uten like. Har jdg mulighet til å kunne legge meg inn frivillig? Er det noen andre måter å kunne takle dette på? Jeg går i terapi, men jeg trenger et ordentlig pusterom fra alt.

Anonymkode: 43580...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å svare på, men det alltid greit å spørre. Det er jo viktig at terapeuten din vet hvor tungt du virkelig har det og ut i fra det vurdere hva som er fornuftig - i samråd med deg selvsagt. Må alltid en lege til for å bli innlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kupton skrev:

Ta det opp med behandleren din. Det er denne som er sentral for å få til en slik innleggelse.

Ok, takk for hjelpen!

Anonymkode: 43580...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du akuttpost på psykiatrisk sykehus eller DPS?

Anonymkode: 630a8...149

Det vet jeg ikke forskjell på, så det må i så fall behandler svare på vil jeg tro?

Anonymkode: 43580...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2018 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Hvor store må plagene være for å kunne få lov til å bli frivillig innlagt? Jeg er i en svært vanskelig fase i livet hvor jeg føler meg totalt maktesløs og problemene vokser i rekordfart og er mye større enn jeg greier å håndtere. Summen av alt dette gjør at jeg virkelig trenger å komme meg bort fra alt for en periode ellers føler jeg at jeg blir "kvalt" og at det ikke varer lenge til jeg får et sammenbrudd uten like. Har jdg mulighet til å kunne legge meg inn frivillig? Er det noen andre måter å kunne takle dette på? Jeg går i terapi, men jeg trenger et ordentlig pusterom fra alt.

Anonymkode: 43580...94e

Hva slags problemer er det du har da? Hvordan er livskvaliteten din?

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt om du ikke sier hvordan du har det..

Anonymkode: b4ac0...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags problemer er det du har da? Hvordan er livskvaliteten din?

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt om du ikke sier hvordan du har det..

Anonymkode: b4ac0...bb9

Uansett vil vel behandler måtte vurdere dette; det er vel ikke opp til en selv å legge seg inn "frivillig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags problemer er det du har da? Hvordan er livskvaliteten din?

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt om du ikke sier hvordan du har det..

Anonymkode: b4ac0...bb9

Jeg har problemer med både meg selv og barnet mitt. Livskvaliteten varierer, men jeg er i en krevende fase og føler at ting er uoverkommelige og at jeg står fast.

Anonymkode: 43580...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...