Gå til innhold

Er det flere her med misofoni?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir FORBANNA og RASENDE av noen lyder:

- Spiselyder. Dyr som spiser går fint. Det er noen menneskers spiselyder jeg ikke reagerer på. Enkelte mennesker lager lyder som er regelrett tortur for meg å høre på. Jeg tenner på alle plugger, og etter en kort stund holder jeg ikke ut. Kjenner jeg personen godt, MÅ jeg kommentere lydene de lager, og det tar ikke lang til før jeg tramper ut av rommet.

Et godt eksempel: reklamen for Olivio-potetgull. Jeg blir sint på under et sekund, må få vekk lyden fort som F. og jeg slår meg i låret med knyttneven fordi lyden er så JÆVLIG. Beklager. Blir engasjert, her. 

- Enkelte pustelyder. 

- Jeg vet ikke hva det kalles, men en type gitareffekt. Sånne litt lyse knitrete gitarlyder, hvis dere skjønner, som kommer når folk spiller litt "casual". 

- En del gjentagende lyder. Ikke motorlyder, fuglekvitter, masse stemmer, vinden osv. - Men klikking med kulepenn mer enn et par ganger, f.eks.  

Hva reagerer dere på? :) 

Anonymkode: 827f2...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både min man og sønn har det, min man kan ikke være i rommet når vi spiser...selv om vi ikke er kjent for å smatte. Når man har levd med en sånn i mange år prøver man å være stille som mus. Han tåler ikke spising og snufsing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir FORBANNA og RASENDE av noen lyder:

- Spiselyder. Dyr som spiser går fint. Det er noen menneskers spiselyder jeg ikke reagerer på. Enkelte mennesker lager lyder som er regelrett tortur for meg å høre på. Jeg tenner på alle plugger, og etter en kort stund holder jeg ikke ut. Kjenner jeg personen godt, MÅ jeg kommentere lydene de lager, og det tar ikke lang til før jeg tramper ut av rommet.

Et godt eksempel: reklamen for Olivio-potetgull. Jeg blir sint på under et sekund, må få vekk lyden fort som F. og jeg slår meg i låret med knyttneven fordi lyden er så JÆVLIG. Beklager. Blir engasjert, her. 

- Enkelte pustelyder. 

- Jeg vet ikke hva det kalles, men en type gitareffekt. Sånne litt lyse knitrete gitarlyder, hvis dere skjønner, som kommer når folk spiller litt "casual". 

- En del gjentagende lyder. Ikke motorlyder, fuglekvitter, masse stemmer, vinden osv. - Men klikking med kulepenn mer enn et par ganger, f.eks.  

Hva reagerer dere på? :) 

Negler/kritt mot tavle. Bestikk mot tallerken. Tannlegebor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smatting, tygging, lavt snakk, flere enn en lyd osv. Hva kan jeg gjøre med problemet?

Anonymkode: 21b3f...c4b

Hodetelefoner med musikk.

Anonymkode: fbd50...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smatting, tygging, lavt snakk, flere enn en lyd osv. Hva kan jeg gjøre med problemet?

Anonymkode: 21b3f...c4b

Jeg vet ikke om det er så mye å gjøre. Man må vel enten forlate stedet, og hvis det ikke går, får man prøve å gjøre det beste ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min sønn og jeg har det. Jeg reagerer mest når min mann spiser knekkebrød, gulrot og andre knasende ting. Og når han nyser høyt. Vet det er urimelig, men samtidig... så vanvittig irriterrende!

Anonymkode: f47e0...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tenårene var dette ille for meg spesielt overfor noen personer. Jeg forbinder dette med sykdommen bulemi som jeg nok hadde og levet med i det skulte men aldri fikk noe hjelp med.

Anonymkode: b1dc1...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...