Gå til innhold

Ustoppelig menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 27 år, som sliter med menstruasjon som ikke stopper. Det blør og blør. Slik har jeg hatt det siden første graviditet for 8 år siden. Men da mye mindre, mer spotting mellom menstruasjonene. Jeg fikk barn nr 2, for 6 år siden og samme da. Sommer 2017, fikk jeg påvist celleforandriger, og HPV virus. Etter fødsel med barn nr. 3 i januar i år, hadde jeg konisering og celleforandringene var fin på siste prøve. Men de siste 8 mnd har det blødd ustoppelig, blør ekstra mye ved samleie. Blodet varierer alt fra mørkt til fersk rød farge. Jeg har vært hos gynokolog og MR av livmor / bekken de sier alt ser fint ut, men kan ikke forstå hva blødningene kommer av. Ingen tegn til muskel knuter, stoffskifte/ hormon prøver er fine... Eneste svaret jeg får er "du er for ung til at det skal være noe alvorlig, ta jern tabletter siden du mister så mye blod", og så blir jeg sendt hjem igjen. Har forsøkt tabletter fra legen som skal stoppe blødninger, husker ikke navn på de, men de virket heller ikke. Noe er jo galt, er jo ikke normalt å ha blødninger 24/7. Har dere noen forslag til hva dette kan være ? Hvilken utredning jeg bør be om? Er CT bedre enn MR?

Anonymkode: 6c4a8...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

CT vil ikke være til hjelp. Hvis det bare var blødningsproblem etter koniseringen, så kunne det være en åpen sårflate eller det man betegner som ektopi. Du har tilsynelatende hatt det i 8 år og da må det ha en annen årsak. Du er ikke for ung til at det kan være noe alvorlig, men det er med stor sannsynlighet ikke alvorlig når det har vart så lenge.

Jeg tror at jeg vil foreslå hysteroskopi hvor man ser inn i livmoren, evt tar prøve hvis det er mistanke om polypp.

Det er vel Cyklokapron du har fått? de hjelper ved rikelige menstruasjoner, men ikke ved mellomblødninger.

Hvis dette ikke stopper og du har fått de barn du ønsker, så kan det kanskje overveies å fjerne livmoren? Eggstokkene vil ikke bli rørt, de vil fortsatt produsere hormoner.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...