Gå til innhold

Hva er en hangover?


Betti 11

Anbefalte innlegg

Nå må jeg spørre om det. Er det en slags bivirkning. Når jeg har en medisin mot angst og jeg seponere det så kommer selve angsten. Er det en hangover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det å føle meg helt utafor dagen etter å ha inntatt noe som har så lang halveringstid at det ikke er ute av systemet før man skal opp. Kan rangere fra å gjøre det vanskelig å stå opp til å være satt ut mye av. dagen. Husker første gangen jeg var borti Vallergan. Ofte må jeg ha ganske store doser av ting, så jeg tok det største antallet legen hadde foreskrevet (telefonresept). Jeg gikk på videregående, og klarte ikke å holde meg våken. Satt der og duppet, så jeg ble bedt om å dra hjem da jeg forklarte for læreren hva det var. Husker nesten ikke at jeg måtte kjøre taxi for en klekkelig pengesum. Sov store deler av den dagen. Ingen hadde fortalt meg at det medikamentet skulle tas rundt tre timer før sengetid. 

I det engelske språket blir det og brukt om fyllesjuke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

For meg er det å føle meg helt utafor dagen etter å ha inntatt noe som har så lang halveringstid at det ikke er ute av systemet før man skal opp. Kan rangere fra å gjøre det vanskelig å stå opp til å være satt ut mye av. dagen. Husker første gangen jeg var borti Vallergan. Ofte må jeg ha ganske store doser av ting, så jeg tok det største antallet legen hadde foreskrevet (telefonresept). Jeg gikk på videregående, og klarte ikke å holde meg våken. Satt der og duppet, så jeg ble bedt om å dra hjem da jeg forklarte for læreren hva det var. Husker nesten ikke at jeg måtte kjøre taxi for en klekkelig pengesum. Sov store deler av den dagen. Ingen hadde fortalt meg at det medikamentet skulle tas rundt tre timer før sengetid. 

I det engelske språket blir det og brukt om fyllesjuke. 

Det var sikkert skummelt når man ikke vet hva er i vegen. Medisiner er så full av bivirkninger og man er veldig redd for det.  Da jeg hadde alvorlige smerter var jeg takknemlig å ha den. Det ordet fyllesjuke kjenner jeg. Tusen takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte nok tegninga, for jeg visste jo at jeg hadde hatt i meg noe ukjent kvelden før. Det var mest ubehagelig og pinlig. Det gode er jo at hangover tross alt ikke er farlig - med mindre man skal gjøre noe som krever 100% oppmerksomhet. Egentlig litt merkelig, for seinere i livet har jeg ikke reagert sånn på Vallergan. Kanskje fordi jeg har tatt det på anbefalt måte... Er viktig å kjenne de legemidlene man tar i alle fall og vite om de mest vanlige bivirkningene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2018 den 23.25, FjellOgDalar skrev:

Jeg skjønte nok tegninga, for jeg visste jo at jeg hadde hatt i meg noe ukjent kvelden før. Det var mest ubehagelig og pinlig. Det gode er jo at hangover tross alt ikke er farlig - med mindre man skal gjøre noe som krever 100% oppmerksomhet. Egentlig litt merkelig, for seinere i livet har jeg ikke reagert sånn på Vallergan. Kanskje fordi jeg har tatt det på anbefalt måte... Er viktig å kjenne de legemidlene man tar i alle fall og vite om de mest vanlige bivirkningene.  

Stemmer det. Man skulle vitte hva man få forskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...