Gå til innhold

Menslignende smerter ved trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I ganske lang tid nå, ca 1,5 - 2 år, har jeg vært plaget med å få noe som kjenner ut som mensensmerter i magen når jeg trener. 
Jeg har vært ganske aktiv på treningssenter hvor jeg trener styrke i mange år nå (3-6 dager i uken), men det er først det siste året eller to at jeg har begynt å tenke over disse rare smertene. Noen ganger hender det seg at de er såppas intense at jeg må avslutte økten, og smertene kan vare mange dager i strekk. Ofte får jeg blødninger også, og de er disse blødningene som bekymrer meg mest. Det ligner ikke på mensen, men det varierer mellom lyserosa dråper og mørkebrunt gørr. Disse "blødningene" kan også vare ganske mange dager, på det meste 7 dager (og har ingen sammenheng med menstrasjon). 
Jeg har tenkt på å kontakte legen angående dette, men jeg er redd for at hun skal fnyse det bort og ikke ta meg seriøst. Og det er ganske kjedelig å betale 250kr for å bli bedt om å ta paracet. 

Det jeg spør om her, er hva dette eventuelt kan komme av? Er det helt normalt? Bør jeg kontakte lege, eller er det ikke noe vits i?
Jeg er forøvrig 26 år, normalvektig og har gått på nuvaring siden våren 2017. Før jeg begynte å bruke nuvaring prøvde jeg kobberspiral fra sommeren 2016 som jeg tok ut igjen etter 6 mnd, på grunn av ekstreme smerter og blødninger.

Håper på svar :) 

 

Anonymkode: 210d0...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke se opplagt sammenheng mellom trening og smerter som kan komme fra underlivet. Med hensyn til blødning ved trening, så kan det skyldes forandringer på livmorhalsen, f.eks. det man betegner som 'ektopi', dvs. at det er rikelig med kjertler som lett gir blødning ved gnissing eller berøring. Du bør få en underlivssjekk angående blødningene, og hør med legen om du har en bakoverliggende livmor, det kan muligens gi smerter under trening, men det er ren spekulasjon fra min side.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...