Gå til innhold

Panikkanfall, ønsker ekspertsvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg bruker cipralex 10mg daglig på grunn av angst. Jeg har brukt det i noen mnd, og opplever bedring. Det jeg derimot har fått, er panikkanfall. Første gangen jeg fikk det var jeg helt sikker på at jeg fikk hjerteinfarkt, ble intenst varm i bryst/armer, dovnet bort i fingrene, følte jeg skulle besvime. Ble kvalm.. så har jeg fått det 3 ganger i ettertid, men har klart å kontrollere det noe. Problemet er at det kommer ut av det blå, og jeg klarer ikke stoppe det. 

Hva skal jeg gjøre? Øke dosen cipralex? Prøve noe annet? Kjenner jeg nå er livredd for nye panikkanfall.... 

Anonymkode: 0a0a8...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er definisjonen på panikkanfall at de kommer ut av det blå og er særdeles kraftige. Sannsynlig utløst av oppstart Cipralex. Tross det er behandlingen å øke dosen. Vanligvis forsvinner de da etter 4-6 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterkere reseptbelagte som tar av toppene, uten det hadde jeg ikke klart jobben min. Det er ved behov, gjort det i mange år selv om jeg stort sett fungerer med antidepressiva og lamictal. Men av og til trenger jeg litt ekstra hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen min har nevnt at jeg bør bruke wellbutrin i tillegg, hva tenker du om det da?

Anonymkode: 0a0a8...08f

Det kommer sannsynligvis til å gjøre angsten verre og er et klassisk eksempel på kunnskapsløshet. Wellbutrin skal KUN brukes mot depresjon preget av energiløshet, anhedoni og slapphet. Ikke mot angst eller engstelige depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...