Gå til innhold

Hukommelse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du at du har god hukommelse. En kollega slo seg i pannebrasken engang og så at " der" var det intet i veien så hun fryktet lite og det hørtes jo bra ut.

Finnes det kriterier på god hukommelse eller motsatt hva er kriterier på dårlig hukommelse? Det hender jo at man svarer litt unnvikende fordi man ikke liker spørsmålsrunden eller situasjonen eller angst eller personlige private ting tenker jeg. Eller kulturelle avstander kanskje? Eller slu beregnethet for økonomisk vinning kanskje? Alle har jo hørt om " hvite løgner".

Mer til poenget. Husker du været fra langt tilbake. Eller må du bli " påminnet" om det via media eller andre. Nå reiser jo folk så mye i dag og har forskjellige yrker og alle sitter ikke hjemme i sofakroken med avisen som jeg men husker dere været. Enkelte har kanskje  en gammel hyttebok hvor været  og naturen ofte var viktig tema men det var vel ofte sommertid.

Før i tida skrev man ikke så mye om været i media. Det stod mest om at de kollektive reisemåtene var stengt over flere dager og kanskje lenger. Da særlig togene.

Husker dere været i dag for tyve år siden. Eller kan det kanskje Googles?

Anonymkode: bd266...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Været har aldri vært så lunefullt som nå som jeg husker. All vinden gjør at man får vondt i magen. Tok 2 1/2 Paracet i dag men ikke på samme tid. Veldig sjelden. Forstår ikke dem som bare går for å se bølgene.

Anonymkode: bd266...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg husker været lang tilbake er det knyttet til hendelser. Jeg husker mye fra langt tilbake, men å gjengi været fra forrige uke er jeg dårligere på. Byer i Belgia likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig god hukommelse. Været tilbake i tid husket jeg lite av. "Husker" at det alltid var mye sol om sommeren og snø om vinteren før, mot evigvarende regn de siste ti år. Om det faktisk stemmer er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...