Gå til innhold

Vil dele min erfaring med angst/følelser

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde masse angst for noe denne uka. Det knøt seg skikkelig i meg. Fysisk og psykisk. 

Men så har jeg jobbet mye med følelser en stund og lært at jeg kan velge å overse negative følelser - ikke henge meg opp i dem og gruble på dem fordi det bare forsterker følelsen og gjør at ting eskalerer. Ikke bry meg om dem. Og på den måten hindrer jeg negative tanker og følelser i å eskalere/utvikle seg.  

Jeg tenkte den dagen at «angsten er jo bare en følelse det også når jeg tenker meg om». Jeg behandlet dermed angsten som en følelse; jeg valgte å overse angsten/følelsen, dvs jeg prøvde verken å dytte den bort eller å tenke på den - jeg lot den bare være og tenkte at angsten «bare» er en følelse som jeg ikke trenger å bry meg om».

Jeg taklet angsten veldig bra den dagen. Jeg taklet også andre ting som medførte angst denne uka på samme måte. Det gikk fremover.  

Jeg er glad for at jeg har lært meg å takle angst på denne måten, for det er mange situasjoner i rl som gir meg angst, så sent som idag på jobb. 

Jeg prøver å takle vonde følelser og usikkerhet som går på relasjoner på samme måte, men det er veldig vanskelig når jeg ikke klarer å stole 100 % på noen. Jeg håper at jeg en dag skal klare det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, MxxM skrev:

Kan admin slette dette? 

Det var feil av meg å dele dette. 

Du skrev et veldig fint innlegg. Men sykdommen din ligger i det innlegget du skrev her. Det er det jeg synes er mest trist å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du skrev et veldig fint innlegg. Men sykdommen din ligger i det innlegget du skrev her. Det er det jeg synes er mest trist å lese.

Jeg får ikke til dette med relasjoner. Er bare det jeg egentlig innså for lenge siden. Jeg har prøvd lenge. Og jeg trenger heller ikke relasjoner. Det viktigste er at jeg fungerer på jobb, hvilket jeg nå gjør som følge av at jeg lærte meg den teknikken. 

Men takk for omtanken :) 

Ps. Det er alltid feil å spre falske forhåpninger, og jeg burde derfor ikke skrevet det. Var det jeg mente.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var skikkelig fint å lese innlegget ditt. Det er inspirerende å lese, og gir håp om at det er mulig å snu tankene. Synes du skal klappe deg selv på skulderen for innsatsen du har lagt ned og det du har fått til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mëmëso skrev:

Synes det var skikkelig fint å lese innlegget ditt. Det er inspirerende å lese, og gir håp om at det er mulig å snu tankene. Synes du skal klappe deg selv på skulderen for innsatsen du har lagt ned og det du har fått til. 

Je, jeg klapper meg selv på skuldra for at jeg fungerer så bra på en veldig krevende arbeidsplass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er verdt å prøve dette om man feks gruer seg til ting. 

Eks: Hjertet banker, du er svett. redd, engstelig og går igjennom alt i tankene. 

Da kan du erkjenne at dette bare er en følelse (hvilket det faktisk er) og si til deg selv «dette er en følelse. Den vil meg ikke godt og jeg trenger ikke bry meg om den». Så lar du følelsen rett og slett bare være, bryr deg ikke om den og lar den seile sin egen sjø. 

Prøv, og se om det virker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...