Gå til innhold

«Ja»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Når lege eller psykolog svarer dette gjentatte ganger , betyr det de ikke er interessert ? Jeg føler det slik og stopper « å dele»... 

Anonymkode: 5220d...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så utrolig irriterende med de som gjør det. Tror vel egentlig meningen er å understreke at de lytter, men det kan jo virke mot sin hensikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig for en lege å trekke en konkluson,før en har inhentet alle opplysninger.Man vil jo gjerne at pasienten skal si mest mulig om sine plager så legen vet om pasienten trenger medisiner eller bare samtaler.Jeg har selv blitt feilbehandlet og havnet i psykiatrien pga store søvnvansker og stress over mange år..Jobbet på trikken og t-banen fra 1981-99.Klarer fremdeles ikke å sove 6-8 timer sammenhengende.

Spør legen hvorfor han sier "Ja",tipper han føler at han må svare for at du skal fortsette samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, kupton skrev:

Hva mener du at legen skulle sagt?

Det er kanskje ikke alltid lett for en behandler å gi et svar heller? Kanskje de noen ganger må tenke på det før de kan svare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2018 den 0.25, AnonymBruker skrev:

 Når lege eller psykolog svarer dette gjentatte ganger , betyr det de ikke er interessert ? Jeg føler det slik og stopper « å dele»... 

Anonymkode: 5220d...ad4

Forsøk på aktiv lytting?

Anonymkode: 42eb0...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kupton skrev:

Hva mener du at legen skulle sagt?

Kanskje en noe mer innlevende replikk, et spørsmål om utdyping. Men rammen for våre samtaler er trolig bare litt støtte, og jeg er veldig « bortskjemt» som har gått i psykodynamisk terapi ( inkl andre tilnærminger )i noen år hos samme behandler .

Gråt både under og etter samtale med lege. Kanskje syns fastlege jeg nå burde klare å støtte meg selv bedre , ha mer indre styrke. Er fremtidsrettet , men nokså vaklevoren.

Anonymkode: 5220d...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...