Gå til innhold

Reduksjon av ap pga tretthet


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaget av tretthet og spurte min psykiater sist gang jeg var hos ham om han hadde noen råd. Han sa at kanskje fluanxol har skylden og foreslo at jeg skulle fordele de 4 mg jeg tar utover dagen. 1 mg når jeg våkner, 1 mg til lunsj, 1 mg til middag og 1 mg til kvelds. I stede har jeg redusert litt til 1 mg om morgenen og 2 mg til kvelds. Jeg er ikke psykotisk så jeg trenger ikke høye dosen, men jeg får vanvittig tankekjør hvis jeg seponerer alt så noe må jeg stå på. Etter en uke med dette regimet er jeg like trett, men har ingen symptomer på tankekjør. Jeg må kanskje gi det litt mer tid? Eller kanskje jeg kan redusere enda mer?

Nesten alle medisiner kan gi tretthet som bivirkning har jeg skjønt. Er min kombinasjon ekstra ille?

Fluanxol nå 3 mg

Cipralex 10 mg om kvelden

Wellbutrin 300 mg morgen

Lamictal 100 mg morgen og 100 mg kveld

Levaxin 75 mikrog 6 dager i uken.

Exforge HCT om morgenen

Jeg gjør mye for å holde meg våken, men lar jeg være å legge meg og sove, går jeg rundt i en konstant ubehagelig døs. Det forringer livskvaliteten min veldig. Jeg er uføretrygdet, men får jeg has på denne trettheten er jeg klar for å prøve meg i arbeidslivet igjen. Jeg har blinket ut en kort utdannelse som vil gi meg jobb hvis noen i det hele tatt er interessert i å ansette en over 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke tro at 3-4 mg Fluanxol skulle gi nevneverdig trøtthet, du har vel tatt større doser før uten å bli trøtt? Kan det være at den underliggende tilstanden gjør deg trøtt i perioder, eventuelt at du er sliten for tiden av andre grunner? 

Fluanxol gir i lave doser lite trøtthet

Cipralex kan gi trøtthet, men det er oftest forbigående

Wellbutrin gir ikke trøtthet, tvert imot.

Lamictal skal ikke gi trøtthet

Levaxin gir ikke trøtthet

Exforge skal ikke gi trøtthet med mindre blodtrykket blir for lavt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...