Gå til innhold

Hva skal saksbehandleren vitte?


Betti 11

Anbefalte innlegg

Hei,  jeg er litt i tvil hva jeg skal fortelle til saksbehandleren fra nav. Jeg går på aap og sliter med angst depresjon og trauma. Kroniske smerte er kanskje resultatet av det og jeg kan ikke jobbe. Nå spurte hun meg hvordan jeg har det. Hvor mye skal jeg fortelle. Jeg vil ikke fortelle at jeg har psykiske plager. Det er veldig skamfull. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, MxxM skrev:

La de få vite det de trenger å vite for å hjelpe deg 

Hva trenger det å vite?

Når jeg sier at jeg har angst og depresjon er det jo nok eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fionys skrev:

Har du vært i møte med saksbehandler i nav og fastlege?

Det var jeg, men nå tre måneder senere spør hun hvordan det går med meg. Jeg er usikker hva hun må vitte.Jeg har samtaler med sykepleieren og håper at jeg får snart en samtale med kommunepsykolog og jeg har angstmestringskurs med denne kommunepsykolog. Jeg føler meg svak og ubruklig og hun kjenner jeg ikke, bare fra en møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, kupton skrev:

Du skal gi henne alle de opplysninger hun trenger for å kunne gi deg best mulig hjelp.

Tusen takk. Jeg er ikke vant å fortelle det, men når det er viktig må jeg gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Betti 11 skrev:

Tusen takk. Jeg er ikke vant å fortelle det, men når det er viktig må jeg gjøre det. 

Jeg skrev omtrent akkurat det samme til deg :) lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg skrev omtrent akkurat det samme til deg :) lykke til :) 

Stemmer 😁 jeg har problemer å stole på folk. Så er det vanskelig å forholde meg til saksbehandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Betti 11 skrev:

Stemmer 😁 jeg har problemer å stole på folk. Så er det vanskelig å forholde meg til saksbehandleren.

Samme her, vet hvordan det er :) men for å få den hjelpen du trenger er du bare nødt til å fortelle det som er nødvendig å fortelle for å få hjelp. Mer enn det trenger du ikke fortelle :) 

Tips: Lag deg en liste over hva du ønsker hjelp til. Deretter tenker du gjennom hvilke utfordringer du har og noterer dette. Fortell nav om dine utfordringer som du har i jobbsammenheng. 

Jeg har vært gjennom noe av det samme med nav. Jeg fortalte det de måtte vite for at de skulle hjelpe meg i en jobbsammenheng. Det var ubehagelig men nødvendig. Og jeg lyktes :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MxxM skrev:

Samme her, vet hvordan det er :) men for å få den hjelpen du trenger er du bare nødt til å fortelle det som er nødvendig å fortelle for å få hjelp. Mer enn det trenger du ikke fortelle :) 

Tips: Lag deg en liste over hva du ønsker hjelp til. Deretter tenker du gjennom hvilke utfordringer du har og noterer dette. Fortell nav om dine utfordringer som du har i jobbsammenheng. 

Jeg har vært gjennom noe av det samme med nav. Jeg fortalte det de måtte vite for at de skulle hjelpe meg i en jobbsammenheng. Det var ubehagelig men nødvendig. Og jeg lyktes :) 

 

Det er en godt strategi men man vet aldri hvilken slags saksbehandler man få. Så er jeg litt redd å ødelegge noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange i dag sitter bare hjemme å gråter på grunn av dårlige erfaringer med hjelpeapparatet tror jeg, men man må jo prøve å ikke skjære alle og alt over en kam.

Anonymkode: 9af4c...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange i dag sitter bare hjemme å gråter på grunn av dårlige erfaringer med hjelpeapparatet tror jeg, men man må jo prøve å ikke skjære alle og alt over en kam.

Anonymkode: 9af4c...75a

Ja det må vi ellers kommer vi ingen veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være åpen med din saksbehandler når det gjelder hvilke symptomer du har, slik at vedkommende forstår at ditt funksjonsnivå for tiden ikke er forenelig med å stå i jobb. Du trenger ikke brette ut livshistorien din, ha fokus på symptomer. Ellers er det klokt å møte din saksbehandler med velvilje og en positiv innstilling til samarbeidet. En god, støttende og konstruktiv dialog med NAV er mulig, selv om det dessverre også er noen eksempler på det motsatte. 

Anonymkode: a7dfb...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør være åpen med din saksbehandler når det gjelder hvilke symptomer du har, slik at vedkommende forstår at ditt funksjonsnivå for tiden ikke er forenelig med å stå i jobb. Du trenger ikke brette ut livshistorien din, ha fokus på symptomer. Ellers er det klokt å møte din saksbehandler med velvilje og en positiv innstilling til samarbeidet. En god, støttende og konstruktiv dialog med NAV er mulig, selv om det dessverre også er noen eksempler på det motsatte. 

Anonymkode: a7dfb...411

Jeg håper det. Vanskelig å forholde seg til nye personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fionys skrev:

Jeg har gitt all informasjon som har vært relevant for saken min, det samme har mine behandlere fått tillatelse til å gi til nav.

Ja jeg gjør det på samme måte. Jeg må gi den sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...