Gå til innhold

Hva feiler det meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt fra barnsalder har jeg hatt et behov for å såre meg selv. Jeg har alltid hatt spesielle ting for meg som bl.a. bite meg på knokene så det ble store sår og ekstrem neglbiting. Da jeg begynte å få kviser, ble problemet forskjøvet over på de ved at jeg var nødt til å klemme og klore på de og ikke bare litt, men helt til hele ansiktet, halsen og brystkassen så ut som de var skadet i en annengrads forbrenningstilstand..... dette har fortsatt inn i voksen alder og brystene er også utsatt samt nedentil. Jeg tåler ikke å se at huden ikke er glatt......Hva er det som feiler meg?

Anonymkode: 42bf6...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt fra barnsalder har jeg hatt et behov for å såre meg selv. Jeg har alltid hatt spesielle ting for meg som bl.a. bite meg på knokene så det ble store sår og ekstrem neglbiting. Da jeg begynte å få kviser, ble problemet forskjøvet over på de ved at jeg var nødt til å klemme og klore på de og ikke bare litt, men helt til hele ansiktet, halsen og brystkassen så ut som de var skadet i en annengrads forbrenningstilstand..... dette har fortsatt inn i voksen alder og brystene er også utsatt samt nedentil. Jeg tåler ikke å se at huden ikke er glatt......Hva er det som feiler meg?

Anonymkode: 42bf6...f6f

Hva tenker/føler du like forut for denne selvskadingen? Og etterpå? I spesielle situasjoner det er verre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villanda skrev:

Hva tenker/føler du like forut for denne selvskadingen? Og etterpå? I spesielle situasjoner det er verre enn andre?

Jeg tror jeg gjør det for at jeg må føle meg mindre fjern, men er ikke sikker. Etterpå slapper jeg av, men ser jo ikke ut og tør ikke å vise meg blant folk på flere dager. Jeg tror at det skjer oftere når jeg føler at ddt er noe jeg er usikker på.

Anonymkode: 42bf6...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe som er vondt å bære på, eller kanskje bare en selvforakt? Å selvskade kan ofte bunne i sterk psykisk smerte man føler blir for abstrakt, og dermed blir det å manifestere den som fysisk smerte mer håndgripelig. Noen kan føle et behov for å straffe seg selv for noe, noen ønsker å ha kontroll igjennom å påføre seg selv slike skader. Dette med å føle seg fjæra... Jeg har ingen kompetanse til å diagnostisere det, men du kan google depersonalisering, derealisering og dissosiasjon. 

Og jeg vil selvsagt okke som råde deg til å snakke med noen om dette. Fastlegen er et naturlig sted å begynne iom at det er der man kan få henvisning videre i systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Har du noe som er vondt å bære på, eller kanskje bare en selvforakt? Å selvskade kan ofte bunne i sterk psykisk smerte man føler blir for abstrakt, og dermed blir det å manifestere den som fysisk smerte mer håndgripelig. Noen kan føle et behov for å straffe seg selv for noe, noen ønsker å ha kontroll igjennom å påføre seg selv slike skader. Dette med å føle seg fjæra... Jeg har ingen kompetanse til å diagnostisere det, men du kan google depersonalisering, derealisering og dissosiasjon. 

Og jeg vil selvsagt okke som råde deg til å snakke med noen om dette. Fastlegen er et naturlig sted å begynne iom at det er der man kan få henvisning videre i systemet. 

Takk. Jeg skal prøve å finne ut av det.

Anonymkode: 42bf6...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...