Gå til innhold

Tips til privat psyk utredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
jeg har diagnose autismespekterforstyrrelse men har høy utdanning og er for tiden i full jobb, enn så lenge, men merker nå at det bygger seg opp noe som vil føre til lengre tids arbeidsuførhet. Har vært her før og kjenner det igjen. Sykemelding er ikke aktuelt så enten får jeg en slags behandling eller så går alt i dass. For å unngå å skrive et lengre assay her dropper jeg alle detaljene med mindre noen spør spesifikt, men jeg er ganske sikker på at jeg i tillegg til ASD har ADHD/ADD som jeg har alle symptomene for utenom impulsivitet. Dette er også noe som går i familien og nære slektninger har fått god nytte av medikamentell behandling. Snakket med fastlegen min som øyeblikkelig utelukket en slik diagnose pga at jeg ikke var impulsiv, at man kunne ha ASD og ADD samtidig hadde hun heller ikke hørt om. Hun kunne henvise meg men det kom til å ta lang tid, i en annen landsdel enn der jeg jobber (der jeg fikk ASD diagnosen) og det var ingen garanti for at de ville ta imot meg. Da jeg hverken har tid til eller mulighet til å motta dette "tilbudet" må jeg finne noe privat. Det kommer sikkert til å blakke meg men når alternativet er NAV, enda et hull i CVn og muligens fullstendig karrierestopp har jeg egentlig ikke noe valg. Jeg ønsker tips til en privat psykiater i Oslo/østlandet som vil ta meg seriøst og kan mer enn det som står i den gamle læreboka og som helst ikke bruker måneder og år på komme frem til et behandlingstilbud. Ser at flere anbefaler Espen Anker men kan ikke finne noen webside, er han fortsatt aktiv? Psykia virker bra men ser ut til at det koster 8000 bare å sette foten innenfor døra der så det føles ganske risikabelt om det viser seg at de ikke kan hjelpe meg. Andre muligheter?  

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...