stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Da ble det ikke psykiater i dag pga været, stengte veier og flom. Sånn er det å bo på vestlandet! Begynner å bli lei av det nå, men det er jo så dyrt med hus på østlandet. Jeg som var forberedt og alt og stod tidlig opp, får vente til en an gang da. Hadde sett for meg å begynne på fluoxetin, det kan jo redusere matlysten også. Jeg spiser og spiser og blir bare mer deprimert av det,null viljestyrke nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 22 minutter siden, stjernestøv skrev: Da ble det ikke psykiater i dag pga været, stengte veier og flom. Sånn er det å bo på vestlandet! Begynner å bli lei av det nå, men det er jo så dyrt med hus på østlandet. Jeg som var forberedt og alt og stod tidlig opp, får vente til en an gang da. Hadde sett for meg å begynne på fluoxetin, det kan jo redusere matlysten også. Jeg spiser og spiser og blir bare mer deprimert av det,null viljestyrke nå. Prisen kommer jo helt an på hvor på Østlandet du vil bo. Men uff ja - dere har virkelig litt av et vær for tiden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, Lillemus skrev: Prisen kommer jo helt an på hvor på Østlandet du vil bo. Men uff ja - dere har virkelig litt av et vær for tiden! Er vel samme hvor på østlandet det er Fant et i Trøndelag, det var ikke så gale pris på. Men er vel mye regn der og? Ja skikkelig dritt vær! Alle veier er stengt ut herfra så vi er innelåst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Er vel samme hvor på østlandet det er Fant et i Trøndelag, det var ikke så gale pris på. Men er vel mye regn der og? Ja skikkelig dritt vær! Alle veier er stengt ut herfra så vi er innelåst. Vi kikker på småbruk på Østlandet og det koster bare en brøkdel av det det gjør her i Trøndelag. Drittvær her også ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, Lillemus skrev: Vi kikker på småbruk på Østlandet og det koster bare en brøkdel av det det gjør her i Trøndelag. Drittvær her også ja. Ja har sett på småbruk jeg også, men syns det og er dyrt. Hadde vært godt å komme seg vekk herfra, det er de pengene. Får vinne på lotto, ikke lett det heller. Dere og har drittvær ja, kjedelig det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Bor selv på østlandet, må bare si at jeg trives godt her. @Lillemus og @stjernestøv, det er god plass her til dere også Det er stor forskjell på hvor en bor her sånn i forhold til priser på boligmarkedet. Det er dessuten et godt utbygd kollektivtilbud her . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, emilie321 skrev: Bor selv på østlandet, må bare si at jeg trives godt her. @Lillemus og @stjernestøv, det er god plass her til dere også Det er stor forskjell på hvor en bor her sånn i forhold til priser på boligmarkedet. Det er dessuten et godt utbygd kollektivtilbud her . Forstår at du trives der Mer stabilt vær,mer sol og blå himmel. Har lyst dit her også. Har bare sett hus til flere millioner der borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Forstår at du trives der Mer stabilt vær,mer sol og blå himmel. Har lyst dit her også. Har bare sett hus til flere millioner der borte. Det spørs helt hvor du bor. Litt utenfor byene kan en finne rimelige hus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 24 minutter siden, emilie321 skrev: Det spørs helt hvor du bor. Litt utenfor byene kan en finne rimelige hus. Ok. Får lete videre. Syns det er veldig fint i Vikersund/modum og rundt der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 1 time siden, emilie321 skrev: Bor selv på østlandet, må bare si at jeg trives godt her. @Lillemus og @stjernestøv, det er god plass her til dere også Det er stor forskjell på hvor en bor her sånn i forhold til priser på boligmarkedet. Det er dessuten et godt utbygd kollektivtilbud her . Vi kommer nok når vi blir pensjonister. Det er noen år til, men vi titter på småbruk og koser oss med å planlegge om enn veldig løselig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 4 timer siden, stjernestøv skrev: Da ble det ikke psykiater i dag pga været, stengte veier og flom. Sånn er det å bo på vestlandet! Begynner å bli lei av det nå, men det er jo så dyrt med hus på østlandet. Jeg som var forberedt og alt og stod tidlig opp, får vente til en an gang da. Hadde sett for meg å begynne på fluoxetin, det kan jo redusere matlysten også. Jeg spiser og spiser og blir bare mer deprimert av det,null viljestyrke nå. Her jeg bor har vi veldig ofte stengte veier på vinterstid, så det er ikke alltid ting går som planlagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 1 time siden, Fionys skrev: Her jeg bor har vi veldig ofte stengte veier på vinterstid, så det er ikke alltid ting går som planlagt. Det er sant. Nå har jeg fått ny time på fredag,men spørs om det ikke er stengte veier da også. Er jo meldt mer regn. Ja om vinteren er det jo snøras som går, uff det er alltid noe. Liker ikke at høsten skal være sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 1 time siden, stjernestøv skrev: Det er sant. Nå har jeg fått ny time på fredag,men spørs om det ikke er stengte veier da også. Er jo meldt mer regn. Ja om vinteren er det jo snøras som går, uff det er alltid noe. Liker ikke at høsten skal være sånn. Her ved oslofjorden er høsten er flott tid. Anonymkode: a317e...f69 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her ved oslofjorden er høsten er flott tid. Anonymkode: a317e...f69 Det tipper jeg på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Her er masse slitsom vind mye oftere enn jeg iallefallkan huske fra før i tida. Trær knekker og kjellere fylles med vann har jeg hørt. Om kvelden høres det ut som åpningsscenen i en eldgammel westernfilm. Ikke noe særlig. Og en grevling eller skunk løper rundt om natten og skremmer naboens hund. Har også hørt løshund mye grovere i målet. Lurer på hvordan det er i Danmark der har det jo alltid vært mye vind og åpent landskap med busker å trær naturlig bøyer av vinden. Men enkelte mennesker blir det aldri nok for. De løper rundt å ser på bølgene selv på det verste står å lese i avisene av og til. Men her er masse fin frisk luft, veldig positive og ofte religiøse mennesker og som så ofte i distriktene er folk flest veldig flinke til å gripe tak i de positive tingene i hverdagen. Også er det litt Sørland også da med peoner i hagene stakittgjerder og stor forstand på bevaring og restaurering av gamle hus og stor interesse for gamle ting og også økologisk landbruk tror jeg. Mange pensjonister søker seg hit tror jeg på grunn av gode rekreasjonsmulighrter med sjø og svaberg men altså mer og mer skummel og farlig vind. Man bor ha respekt for elementene med alle ulykker som skjer. En del av Østland er jo også lange dype mørke elver og langstrakte jorder og laksefiske og helt spesielle litt lukkede miljø med mindre bygdesamfunn som jeg husker på avstand fra min ungdom. Har litt annen oppvekst selv. Arbeidsmarkedet derimot her har aldri vært lett og er nå vanskelig og hardt for alle bransjer tror jeg. Enkelte mener også her sladre veldig mye og føler det har ødelagt for dem. Jeg har ikke det samme inntrykk selv men min tid her går ikke så veldig langt tilbake. Anonymkode: 19917...e4c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Østlendingen prøver bare "å ta seg sammen "og gjøre så godt hun kan selv om de aldri i livet har fått en eneste laks på kroken engang. Et altoverveiende positivt folkeferd. Anonymkode: 19917...e4c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er masse slitsom vind mye oftere enn jeg iallefallkan huske fra før i tida. Trær knekker og kjellere fylles med vann har jeg hørt. Om kvelden høres det ut som åpningsscenen i en eldgammel westernfilm. Ikke noe særlig. Og en grevling eller skunk løper rundt om natten og skremmer naboens hund. Har også hørt løshund mye grovere i målet. Lurer på hvordan det er i Danmark der har det jo alltid vært mye vind og åpent landskap med busker å trær naturlig bøyer av vinden. Men enkelte mennesker blir det aldri nok for. De løper rundt å ser på bølgene selv på det verste står å lese i avisene av og til. Men her er masse fin frisk luft, veldig positive og ofte religiøse mennesker og som så ofte i distriktene er folk flest veldig flinke til å gripe tak i de positive tingene i hverdagen. Også er det litt Sørland også da med peoner i hagene stakittgjerder og stor forstand på bevaring og restaurering av gamle hus og stor interesse for gamle ting og også økologisk landbruk tror jeg. Mange pensjonister søker seg hit tror jeg på grunn av gode rekreasjonsmulighrter med sjø og svaberg men altså mer og mer skummel og farlig vind. Man bor ha respekt for elementene med alle ulykker som skjer. En del av Østland er jo også lange dype mørke elver og langstrakte jorder og laksefiske og helt spesielle litt lukkede miljø med mindre bygdesamfunn som jeg husker på avstand fra min ungdom. Har litt annen oppvekst selv. Arbeidsmarkedet derimot her har aldri vært lett og er nå vanskelig og hardt for alle bransjer tror jeg. Enkelte mener også her sladre veldig mye og føler det har ødelagt for dem. Jeg har ikke det samme inntrykk selv men min tid her går ikke så veldig langt tilbake. Anonymkode: 19917...e4c Sørlandet? Der er det fint. Her tar folk bilder av elva og filmer den,jeg syns ikke noe om det. Er redd elva jeg,mange syns den er så vakker og går med t.skjorter med "La elva leve". "La elva dø" mener jeg, og det er som å banne i kirken. De kan prøve å være nabo med elva. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Jeg bor også i Bergen,men har overhodet ikke merket noe til det været, det er bare noe jeg har sett på Tv-nyhetene. Har ikke kommet over en eneste stengt vei, ingen flom, ikke hus oversvømt, rett og slett ingenting, så hvor i Bergen bor du? Anonymkode: 03dc4...ada 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 21 timer siden, stjernestøv skrev: Det er sant. Nå har jeg fått ny time på fredag,men spørs om det ikke er stengte veier da også. Er jo meldt mer regn. Ja om vinteren er det jo snøras som går, uff det er alltid noe. Liker ikke at høsten skal være sånn. Hvor i all verden bor du? Snøras i Bergen,jeg har bodd i Bergen i mange år, men har aldri sett et snøras i hele mitt liv. Det er jo omtrent aldri snø i Bergen. Anonymkode: 03dc4...ada 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor i all verden bor du? Snøras i Bergen,jeg har bodd i Bergen i mange år, men har aldri sett et snøras i hele mitt liv. Det er jo omtrent aldri snø i Bergen. Anonymkode: 03dc4...ada Her kommer det snø på fjellet og det er mange fjellsider her, så det raser ned der. En gang kom det et stor ras i et boligfelt og et hus ble tatt og en person døde, skummelt det der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.