Gå til innhold

Vibrasjon/støt i hjernen?!


Sorin

Anbefalte innlegg

Hei! Akkurat nå har jeg en slags vibrasjon/støt-aktig følelse i hjernen. Veldig ubehaglig, kjennes nesten ut som det skal svartne for meg. Er dette en bivirkning av AD? Er vel en uke/to uker siden jeg sluttet med AD, jeg bare bråsluttet fordi jeg følte det ikke funket for meg. Hadde heller ikke noe spesielt god kontakt med DPS. Ble avsluttet derifra for en uke siden typ. Fikk brev. Kanskje litt dårlig forklart, men klarer ikke å tenke helt klart nå.... 😓

Dette er min forrige post: (kanskje litt enklere å fortstå om jeg tar det med)

Hei,

Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for antidepressiva, men til slutt ga jeg det sjanse. Har nå da gått på Cipralex 10 mg, tja, i 6 mnd? Men med absolutt null virkning. Noen som har samme erfaring? Skal jeg bare fortsette? Vurderer jo nesten å slutte med de.... lite lyst og lite motivasjon til å putte i meg Cipralex om morgenen når jeg har erfart så langt at det ikke har noe virkning på meg.

 

Til opplysning, så har jeg svært dårlig kommunikasjon med DPS.... har ikke hatt samtaler på 3 mnd snart. Men ikke lett å ringe..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben ;)

Jeg gjorde samme flausa med Efexor. Trodde jeg kunne trappe ned selv, men gikk for fort fram. . Måtte gå opp igjen i dose og så kjøre et mer skånsomt nedtrappinsregime. Kanskje fastlegen din kan hjelpe med nedtrapping når du ikke har en så god relasjon med DPS? Cipralex er ofte det fastleger skriver ut først etter mitt inntrykk, så de burde ha en viss peil på nedtrapping. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sorin skrev:

Hei! Akkurat nå har jeg en slags vibrasjon/støt-aktig følelse i hjernen. Veldig ubehaglig, kjennes nesten ut som det skal svartne for meg. Er dette en bivirkning av AD? Er vel en uke/to uker siden jeg sluttet med AD, jeg bare bråsluttet fordi jeg følte det ikke funket for meg. Hadde heller ikke noe spesielt god kontakt med DPS. Ble avsluttet derifra for en uke siden typ. Fikk brev. Kanskje litt dårlig forklart, men klarer ikke å tenke helt klart nå.... 😓

Dette er min forrige post: (kanskje litt enklere å fortstå om jeg tar det med)

Hei,

Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for antidepressiva, men til slutt ga jeg det sjanse. Har nå da gått på Cipralex 10 mg, tja, i 6 mnd? Men med absolutt null virkning. Noen som har samme erfaring? Skal jeg bare fortsette? Vurderer jo nesten å slutte med de.... lite lyst og lite motivasjon til å putte i meg Cipralex om morgenen når jeg har erfart så langt at det ikke har noe virkning på meg.

 

Til opplysning, så har jeg svært dårlig kommunikasjon med DPS.... har ikke hatt samtaler på 3 mnd snart. Men ikke lett å ringe..... 

Helt vanlig ved seponering. Gir seg etter noen uker. Eventuelt kan du ta en halv tablett annen hver dag en periode, så hver tredje dag osv. Blir mindre plagsomt da.

Anonymkode: a0fdc...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei gått på Cipralex i 17 år 20 mg. Startet nedtrapping ned til 10mg i 18 dager så den til 5 i 21 dager. Nå har det gått ei uke siden siste tablett. Har fortsatt "støt" i hjernen. Kommer som regel om morran og litt på ettermiddagen. Er det noen som vet hvor lenge dette varer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heidiho123 skrev:

Hei gått på Cipralex i 17 år 20 mg. Startet nedtrapping ned til 10mg i 18 dager så den til 5 i 21 dager. Nå har det gått ei uke siden siste tablett. Har fortsatt "støt" i hjernen. Kommer som regel om morran og litt på ettermiddagen. Er det noen som vet hvor lenge dette varer??

Hadde det slik på Efexor til tross for langvarig nedtrapping. Det tok noen uker før det ga seg. Det går over :) 

Anonymkode: ba2d2...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...