Gå til innhold

Kupton/cipralex/ønsker ekspertsvar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For snart to uker siden økte jeg fra 10mg til 15mg cipralex, på grunn av at jeg fikk panikkanfall og hadde masse angst. Nå de siste dagene har angsten blitt mye mye verre, den er konstant til stede. Føler meg deprimert og utrolig rastløs/urolig. Hjertebank, tørr i munn, vansker med å sitte stille, klarer ikke slappe av. Klarer heller ikke gjøre noe. Tåler jeg ikke cipralex? Hva bør jeg gjøre? 

huff håper jeg får noen gode svar! 

Anonymkode: 0fad5...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er. ikke ekspert, men det er dessverre vanlig å oppleve økt angst en periode når man starter eller øker SSRI. Personlig ser jeg ikke noe galt i å f.eks. bruke litt Sobril i en slik overgangsfase. Men jeg kan dessverre ikke si noe om hvor vidt du ikke tåler Cipralex. Det finnes jo alternativer. Andre SSRI, eller SNRI som Efexor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du opplever er typisk for en person med angst som skal opp i en dose SSRI som virker. Dessverre må du gjennom denne perioden for å komme dit at Cipralex blokkerer panikkanfallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da får jeg bare holde ut, og tenke at det blir bra til slutt! 

Planen er å trappe opp til 20mg men jeg tror jeg vil vente å se når dette roer seg først, kanskje er det nok med 15mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, kupton skrev:

Jeg tviler...

Okei.. da går jeg rett opp på 20mg i morgen, som fastlegen ville. Bare håper dette gir seg snart. Får bare holde ut. Er det legitimt å be om sykemelding i denne perioden? Føler jeg har mer enn nok med meg selv akkurat nå, og føler ikke jeg klarer jobb slik jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...