Gå til innhold

Ditt beste råd i livet:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mine:

Man kan aldri bli nøye nok i økonomien.

Man må aldri glemme hvor kjempesjelden man selv også er.

Av og til tenke på alt man ikke lenger bruker tid og ressurser på.

Ting tar ofte tid.😊

 

Anonymkode: 0869f...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fortjener å bli elsket. Husk det. 

Aldri stress med feil du har gjort. Lev, men lær av dem. 

Nyt nåtiden, elsk og lev, i morgen kan det være for sent. 

Tenk økonomi for å bygge deg en ok fremtid, men husk å nyt livet. For hver dag er en gave. 

Ta med deg de positive minner. Det gjør deg til en sterk person. 

Behandle folk med verdighet

Lev livet ditt slik du selv vil, ikke slik andre sier at du skal leve. 

Ikke bry deg om hva andre sier / synes om deg. Folk vil alltid synes noe. Det betyr ikke at de har rett. 

Vær deg selv. De rette folka vil elske deg for den du er. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det Kayia skrev. Jeg bekymrer meg lite sånn i hverdagen, bortsett fra perioder der jeg eller noen nær meg virkelig har hatt det vanskelig reelt, og bekymringene har vært reelle. Bekymrer meg altså lite på forhånd, og som oftest går ting bra.

Ellers - tenk at de aller fleste er hyggelige mennesker, og at dersom de opptrer merkelig/surt, så er det som regel en grunn til det, som ikke har med deg å gjøre.

Nyt øyeblikket, bruk sansene, lev her og nå, ta vare på de menneskene som betyr noe for deg - det har jeg alltid prøvd å leve etter, men har blitt enda mer bevisst på det de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke er ikke nødvendigvis å klatre til toppen av stigen, men å stoppe på et trinn der man trives.      Ergo , være fornøyd med det en har og ikke alltid hige etter noe bedre eller finere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg glede. Tørre å elske og ta åpent imot kjærlighet selv om du har blitt såret. Tilgi lett deg selv og andre. 

Anonymkode: a7382...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for så mange positive innspill.😊

Så manges liv blir ikke helt som tenkt ,ja.

Alt er ikke så lett når livet går imot. Heldige er de som klarer å leve mer i nuet 

Anonymkode: 0869f...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener. Hva har man egentlig å møte virkelig motgang med. Ingenting ofte. Hvem kan seile foruten vind og ro uten årer liksom. Man lener seg ofte på de nærmeste og når de er borte farer tankene bare hit og dit. Og hva når følelsene inne i en er motstridende og vonde. Selv om ser så mange som opplever så mye værre av fysiske større traumer også kanskje.

Hørte et så engasjerende program på radio om Sørine Godfredsen som har kommet med bok om enkelte filosofer " Fri oss fra det onde".Har sent etter bokpakke med strikkebok og en om Verdens beste eventyr av Ambjørnsen og denne. Kanskje ikke det beste fotavtrykket i " den store spareplanen" i mitt privatforbruk men det får være julepresang på forskudd.

Prøver å spare men å ikke spare meg til fant selvsagt. Det ønsker jo ingen å gjøre.

Anonymkode: 0869f...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke direkte ett råd, men ett dikt av Henrik Mestad jeg liker godt og prøver å tenke på når jeg har gjort noe dumt, eller om jeg tenker at noen andre har gjort noe dumt. Prøver å være raus.

Lik meg når jeg er teit
ikke bare
når jeg åpner verandadøra
og viser deg bilder av meg sjæl
i heldige øyeblikk.

Lik meg når jeg er teit
så skal du få være med
opp på rommet, og så
skal vi bare sitte der
å kjede oss.

Og hvis det kommer noen
og jeg tilfeldigvis er litt johann
og kanskje bommer litt på humoren
så skal du like meg for det!

Da skal jeg begynne å snakke
om kjærlighet.

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du er inne på noe der.

Men en del av oss opplever nok av og til og i perioder sterkere at det ikke er så lett " å se veien videre".

Men da har man jo heldigvis medisiner å hjelpe seg med for noe.

Ønsker ikke å svartmale. Ønsker bare å borre litt for om mulig at noe kan repareres.

Anonymkode: 0869f...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag av gangen.

Det meste går bra til det motsatte er bevist.

Det enkle er ofte det beste.

Vær raus med andre, ha et åpent sinn.

Behandle andre slik du selv ønsker at de skal behandle deg. 

Hva du mener selv er viktig, ikke la andre få styre livet ditt.

Skygg unna folk som trekker deg ned selv om det er vanskelig.

Se etter de små tingene i livet som vi ofte ikke tenker over. Banale ting som at fugler synger, de flotte høstfargene, en person som sier noe hyggelig, et godt måltid osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i dette med naturens signaler rundt en i dagliglivet. Fyller en med stor glede og ro  å se det friske grønnfargei gresset og en høy himmel og klart fint og stille vær. Det er når man frykter ekstremværet man kan bli mer usikker. Ikke så lett å se alt for seg hvordan alt blir i fremtida men dette er der jo mennesker som jobber med i samfunnet. og på alle kanter i verden. Å gi gode varsler. Forberede oss alle på mulige endringer som vi ikke vet hva innebærer for klima og produksjon av mat og det hele så viktig for oss alle. Vi har det jo helt spesielt her med den frie natur som er til stede fremdeles og enkelt tilgjengelig for det store flertall også i våre store- byer.

Men jeg ville også føye til: Man er jo egentlig den største og kanskje beste eksperten på seg selv sitt hele selv. Men selvsagt ikke dumt å være mottagelig for hva andre strever med om man kan.

Men veldig enig. Det er så mye å gledes ved. Og mange opplever medgangstider som aldri før. Og det er en veldig god ting synes jeg. Jeg tror det har mye å si for fred i verden og vekst og fremgang for de som har sugerør dit verdiene tas ut.

Anonymkode: 0869f...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...