Gå til innhold

Hva tenker du om FN s nye klimaråd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror man har oppdaget ny kunnskap om solas aktivitet  og holder dette hemmelig fordi da ville forskningen som ligger der fra før  få et for usikkert lys.

 

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting har som regel svært mye med penger å gjøre på en eller annen måte i sånne grønne selskap. Profitt på fremtida. Tror jeg.

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilket nytt klimaråd du sikter til du la ikke ved noen lenke til en avisartikkel eller noe da blir det vanskelig å diskutere :)

Men, på generelt grunnlag, tror jeg egentlig kampen er tapt, menneskene er for grådige og egoistiske og vil alltid forsøke berike seg selv selv om det eventuelt fører til skader på kloden i fremtiden

Så, dersom klimaendringene er menneskeskapte, tror jeg det blir mer klimaendring fremover

Anonymkode: 38a5e...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye veldig rart i dag ja. Jeg stoler snart på ingenting. Menneskene har begynt å tro de er utvalgte over alt annet og usårlige. Alt går i trender og hva som er gjort av fremskritt etes snart opp av noe anna. I dag skal alle ha hamburgeren " the American way" virker det som. Tror det er eliten i Europa som styrer alt når trillionærene samles og overgår hverandre i høyhus. Man har selv vært altfor naiv i livet føler jeg men vi har ikke alle det samme utgangspunkt i livet.

Det er mye veldig rart ja. Men man får være veldig glad man lever for det så lenge helsa holder.😊

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på jobbsøkerkurs for tida hos nav sammen med mange i min aldersgruppe 60+ . Sikkert en utfordring å " lære gamle hunder å sitte". Alt er ikke så lett i vår gruppe. Men utrolig bra og har gode ringvirkninger på dagliglivet ellers også synes jeg. Håper alle får lignende sjanser.😊

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at det ikke er et veldig langt kurs men at det kan kjennes like tungt og vanskelig å gå igang som om det var å "lære seg forskjellen på epler og pærer på nytt."  Tror andre langtidsarbeidsledige kanskje kan kjenne igjen det. Iallefall i min aldersgruppe. Man kjenne det som om. Javel.Nå er nav kommet til " bunnskrapet" av arbeidsstokken når man hører i media om eliteutdanninger for enkelte med helt andre utgangspunkt og kanskje også andre kjøpegrupper hvis man har lov til å tenke så slemt da. Ikke et menneske går fri i dag tror jeg. Det er ikke hva jeg mener. Men det er mye rart. Man må passe seg så det ikke går trill rundt i dag.

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med trill rundt tenkte jeg på meg selv. I vår kommune har det kommet mye signaler om at tilbudet av kommunens velferdstjenester kan bli avkortet på grunn av vanskelig økonomi så man må prøve å ta godt vare på seg selv.

Man må bare håpe man vet hva man gjør på alle nivå i dag. Viktig å ikke tulle seg bort i virkelighetsfjerne ting føler jeg i dag. Gjøre så godt man kan.

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjørt bil noe å snakke om og prøv å bidra til klima når jeg husker også jeg. Såper kun håret inn en gang i dusjen og dusjer ikke oftere og mer enn nødvendige behov. Prøver å senke det totale forbruk dels også på grunn av økonomien men dog. Tenker også gjenbruk der jeg kan. Alt trenger man ikke. Men man kan bare gjøre så godt man kan føler jeg. Leste om ungdommen stakkar som ble bare syke og dårlige etter stadig å strebe etter perfekthetsidealene som omgir oss alle ofte. Så mye bare bekymringhetsfulle trekk ved vår tid. Man må jo bare håpe at det ender godt for verden til slutt.

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan kan jo tvil og tro på så mye for det. Den indre debatten behøver jo ikke forstumme selv om mange mener at noe nå ligger fast. Vi har jo hatt faste ting på jorda i form av lover som jo ligger der sikkert. Kanskje behøver fornying.Alt er ikke så lett Det er så lett å bare snakke seg bort også. Alle kjenner jo ikke til menneskerettar og ytringsfrihet og trosfrihet og at det grunnleggende som vi kanskje tror alle kjenner til Andre vet jo i betong om oss selv.

Man biter seg bare i halen. Så lett å snakke seg bort. Men det kommer sikkert mer fra FN om hvordan de ser alt for seg. Håper alle land sutter opp så godt de kan om det er bærekraftig da Dette er vel svære og lange rapporter og umulig for hvemsomhestå sette seg inn i sikkert. Men man kan jo alltid forholde seg de lokale retningslinjene. Ungdommen her går så forbilledlig foran.

Selv har jeg mye nok med meg selv som så mange i vår tid tror jeg.Uten noen meningsmåling.

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle prøver å knipe inn på hva de kan er der kanskje noe sjanse til stede for at det går bra med klimaet vårt alles. Man må jo bare håpe i dag.😊

Anonymkode: 5a44d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎08‎.‎10‎.‎2018 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man har oppdaget ny kunnskap om solas aktivitet  og holder dette hemmelig fordi da ville forskningen som ligger der fra før  få et for usikkert lys.

Anonymkode: 5a44d...d95

Nei, jeg tror ikke noe sånt holdes hemmelig. Det har vært masse debatt om sol og klima. De nye modellene har med solaktivitet. Problemet er at ingen vet sikkert om sola stråler mer eller mindre enn for 50 år siden. Målingene er ikke nøyaktige nok. Jeg tror nok forskerne er litt forsiktige med å formidle usikkerhet fordi "klimaskeptikerne" vil bruke det for alt det er verd.

Modellene har i alle fall truffet veldig bra hittil, så jeg velger å stole på det. Antagelsen om at CO2-utslipp gir oppvarming virker veldig robust. Til og med de aller første beregningene fra 90-tallet stemmer bra.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...