Gå til innhold

Tegretol 200mg


knutgarvik

Anbefalte innlegg

Hei, 

Er der noen som vet hvor lang tid det tar før denne tabletten begynner å virke som den skal? Er det snakk om et par uker, eller bare dager?

Begynte på denne i dag, derfor jeg spør

Endret av knutgarvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant det ut selv, bare la tråden synke. 

Svaret er 2-4 uker dersom noen andre skulle lure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du fått den for? Som stemningsstabiliserende?

Bare nysgjerrig fordi jeg ikke kjenner til at denne blir brukt som det. Men epilepsimedisiner har jo ofte vist seg som gode sådanne . Lamictal og Orfiril er jo og antiepileptika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 10.21, FjellOgDalar skrev:

Hva har du fått den for? Som stemningsstabiliserende?

Bare nysgjerrig fordi jeg ikke kjenner til at denne blir brukt som det. Men epilepsimedisiner har jo ofte vist seg som gode sådanne . Lamictal og Orfiril er jo og antiepileptika. 

Sorry for sent svar

Ja, jeg bruker den som stemningsstabiliserende. Har også brukt den før, og vet at den funker greit på meg. Kjenner til Lamictal, men ikke hørt om den andre du nevner. 

Endret av knutgarvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Bra den funker for deg; da er det jo ingen grunn til å ta andre medisiner om du ikke har bivirkninger. å snakke om. 

har du vært borti den selv eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte det mot epilepsi i noen år, men jeg hadde svingninger likevel. Dette var før jeg hadde fått bp-diagnosen. Lamictal virker mye bedre på begge deler i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg brukte det mot epilepsi i noen år, men jeg hadde svingninger likevel. Dette var før jeg hadde fått bp-diagnosen. Lamictal virker mye bedre på begge deler i mitt tilfelle.

Jeg driver å hører snakk om Lamictal, men aldri vært borti den. Tegretol og Zyprexa som jeg går på er jo fine om man vil legge på seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja noen sliter jo med vekta på den sida og. 

Jeg la ikke på meg av Tegretol, men jeg vet en del gjør det.

Ang. Lamictal, så er vel så vidt jeg vet det den mest brukte stabilisatoren ved siden av litium. Men det viktigste er at man finner det som funker best for en selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...