Betti 11 Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Siden jeg har sagt ifra til fastlegen, tror jeg han tar meg ikke alvor. Han shyver alt på det psykiske. Jeg har så store smerter og han sier det er fra psyken. Jeg hadde en rotbehandling uten at bedøvelse virkte. Så vet jeg hva smerter er. Han vil ikke utrede meg fordi det tar ett år tid til jeg kan få det. Jeg hadde en ct fra hode og ryggen og diverse blodundersøkelser. Han fant ut at jeg har en lav stoffsjifte. Må jeg gi meg og ta paracet? Jeg vil prøve det med physioterapi men med denne smerter er det ikke aktuellt. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Hvorfor vil du ikke gå til fysioterapeut? Eller er det legen som ikke vil anbefale fysioterapeut? Anonymkode: c8490...401 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke gå til fysioterapeut? Eller er det legen som ikke vil anbefale fysioterapeut? Anonymkode: c8490...401 Jeg har så store smerter og trodde jeg blir smertefri med lyrica. Sånn at jeg kunne begynne med physioterapi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg kvidde meg i fjor å gå til fysioterapi fordi jeg ikke tålte nærheten. Nå tror jeg å takle det. Håper jeg. Jeg må prøve det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg sliter og med nervesmerter i føttene. Går likevel i fysioterapi fordi jeg har problemer med balanse og nedsatt styrke i beina. Han er meget hensynsfull og opptatt av at det vi gjør ikke skal provosere det for mye. Man kan trene ganske skånsomt. Kommer vel litt an på smerten og hva som forårsaker den, men i noen tilfeller kan fysio hjelpe selv om det ikke er noe behagelig i starten. Du kan oppsøke fysioterapeut uten rekvisisjon fra lege - også de med kommunal avtale (sjekk dette før du bestiller time, så du ikke blakker deg ). Synes det er dårlig at fastlegen din ikke henviser til nevrolog eller evt. et smerteteam om det er et slikt tilbud der du bor. Hvis du har nervesmerter, er det neppe psykisk. Kanskje en ide å vurdere bytte av fastlege? På legelisten.no kan du se hvilke leger i kommunen din som har ledig kapasitet. Kanskje har de og fått vurderinger fra pasienter - noe som kan være nyttig å lese. Bytte fastlege kan du enkelt gjøre på helsenorge.no; du kan logge deg inn med vanlig bank-ID. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2018 55 minutter siden, FjellOgDalar skrev: Jeg sliter og med nervesmerter i føttene. Går likevel i fysioterapi fordi jeg har problemer med balanse og nedsatt styrke i beina. Han er meget hensynsfull og opptatt av at det vi gjør ikke skal provosere det for mye. Man kan trene ganske skånsomt. Kommer vel litt an på smerten og hva som forårsaker den, men i noen tilfeller kan fysio hjelpe selv om det ikke er noe behagelig i starten. Du kan oppsøke fysioterapeut uten rekvisisjon fra lege - også de med kommunal avtale (sjekk dette før du bestiller time, så du ikke blakker deg ). Synes det er dårlig at fastlegen din ikke henviser til nevrolog eller evt. et smerteteam om det er et slikt tilbud der du bor. Hvis du har nervesmerter, er det neppe psykisk. Kanskje en ide å vurdere bytte av fastlege? På legelisten.no kan du se hvilke leger i kommunen din som har ledig kapasitet. Kanskje har de og fått vurderinger fra pasienter - noe som kan være nyttig å lese. Bytte fastlege kan du enkelt gjøre på helsenorge.no; du kan logge deg inn med vanlig bank-ID. Tusen takk! Det hjelper mye å høres andre erfaringer. Fastlegen min gjør egentlig en godt jobb. Han hjalp meg mye da jeg vær nær å gi opp og da jeg hadde problemer hjemme.Han har veldig gode vurderinger. Vi trodde jo begge to at smerten gi seg med lyrica. Kanskje jeg forventer for mye. Hva gjør en smerteteam? Vi har ingen smerteteam i kommunen. Kanskje jeg kan snakke med sykepleieren om det. Du tok vekk mine tvilene tanker. Jeg prøver det med fysioterapi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 En liste over klinikker/team over det ganske land. http://www.smerter.org/smerter/OFFENTLIGE SMERTEKLINIKKER - status 2008.htm . De vil kartlegge hva som er problemet, årsaker, se på eventuelle tidligere tiltak, hva opplever man forverrer problemet og hva opplever en evt. kan gi lindring? De vil kanskje at du skal føre dagbok eller fylle ut scorings-skjemaer i forhold til hvordan smertene oppleves fra dag til dag. Sammen vil dere komme fram til hvilken behandlingsplan man kan forsøke, og man vil evaluere underveis i forhold til virkning/bivirkning. Man får også gjerne veiledning om den psykologiske siden ved å takle smerter, man kan få veiledning om trening. Jeg kom på da jeg skrev om fysio at en mulighet er å henvende seg til en som har videreutdanning i manuell terapi. Disse har henvisningsrett på lik linje med fastlegen. Noe jeg selv synes funker når smertene virkelig er sterke, er faktisk å la være og kjempe i mot dem. Lar jeg det bare få komme og "flyte" igjennom meg, gir det lindring rent mentalt. Nesten som med angst i grunnen. Jo mer man stritter i mot, jo verre blir det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Tusen takk for linken. Jeg tror du har rett at jeg ikke skal kjempe mot smerte. Nå venter jeg at fastlegen ringer meg fordi smerter ikke gi seg. Så prøver jeg å få tak i denne behandling. Det er mye ting jeg ikke vet tror jeg 😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.