Gå til innhold

Ny medisin, kramper, lamotrigin


Villanda

Anbefalte innlegg

Snart. Er spent. Regner ikke med effekt med EN gang, kanskje aldri, men vil ikke la det være uprøvd. I aller første omgang spent på om tåler den. Håper jeg ikke får kramper som er et ord som går igjen i fk. Virker Lamictal beskyttende mot legemiddelutløste kramper??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge nevrologen min KAN noen reagere paradoksalt med kramper eller økt anfallshyppighet ved epilepsi, men det er å regne som svært uvanlig. Han har mange års spesialerfaring med epilepsi på baken, så det han sier tror jeg stemmer. Lamictal er jo som allerede sagt en epilepsimedisin som brukes ved bl.a. anfallstyper med generelle kramper (GTK-anfall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FjellOgDalar skrev:

I følge nevrologen min KAN noen reagere paradoksalt med kramper eller økt anfallshyppighet ved epilepsi, men det er å regne som svært uvanlig. Han har mange års spesialerfaring med epilepsi på baken, så det han sier tror jeg stemmer. Lamictal er jo som allerede sagt en epilepsimedisin som brukes ved bl.a. anfallstyper med generelle kramper (GTK-anfall). 

Har også hørt noe om det. Men har ikke epilepsi, så da satser jeg på at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kupton skrev:

Lamictal er et antiepilektikum, så ja det beskytter nok mot kramper 🙂

Ja, bare visste ikke om det virka mot kramper uansett etiologi, men det er jo litt betryggende.  Fikk viljen min 😀. Hadde greid meg som nå om ikke skulle i full jobb igjen, men det skal jeg!

(Regner med mine "anonyme" spørsmål ikke er så anonyme her  men det er viktigst overfor folk jeg kjenner i real life)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamictal er i regelen regnet som snill på bivirkningsfronten. Det viktige er at man trapper opp langsomt, og at man hele veien holder øye med serumkonsentrasjonen. Når du er vel oppe på et terapeutisk nivå og det ser ut til å ha en effekt, vil det oftest holde å måle serumnivå et par ggr. i året - med mindre man får symptomer. Kan si for meg selv at jeg har brukt Lamictal i 17 år, uten bivirkninger :). 

Håper det virker for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Lamictal er i regelen regnet som snill på bivirkningsfronten. Det viktige er at man trapper opp langsomt, og at man hele veien holder øye med serumkonsentrasjonen. Når du er vel oppe på et terapeutisk nivå og det ser ut til å ha en effekt, vil det oftest holde å måle serumnivå et par ggr. i året - med mindre man får symptomer. Kan si for meg selv at jeg har brukt Lamictal i 17 år, uten bivirkninger :). 

Håper det virker for deg!

Ja.., men de lærde strides om hva som er terapeutisk nivå.vanskelug å vurdere effekt når det tas forebyggende mot nye episoder. Må liksom bare vente og se om blir like syk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...