Gå til innhold

Dagen for psykisk helse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er allerede poppet opp innlegg på facebook om å ta kontakt med fastlegen. Ring legevakt. Ring 113. Ta kontakt med en venn osv. Men hva ønskes i virkeligheten. Venner får nok. Fastlegen har det travelt. Legevakt ønsker ikke psykisk syke pasienter. Og 123 må ihvertfall ikke brys, selv om man føler seg som en tikkende bombe uten å vite hvilke følger det får.

Derfor biter man tennene sammen. Kanskje det letner litt. Går det andre veg og jeg ikke orker mer blir både familie, venner og samfunn spart.

Markering for psykisk helse bør inneholde relevant informasjon, og ikke bare flotte ord. Sitter igjen med et inntrykk om at samfunn og venner står klar til å hjelpe, bare du sier i fra. Men inntrykket fra virkeligheten er helt annerledes. Sykdommen kan vare opptil 365 dager i året og ikke bare denne ene dagen.

Anonymkode: bd978...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler vel så mye om diskriminering og undertrykkelse og frihet fra umiddelbar nød og bolig og helt fundamentale  og basale rettigheter i dag som i tidligere tider. Folk ønsker ikke lenger  alt tror jeg.

Anonymkode: b1604...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange kunne ønske seg mer kunnskap til å stole på eller " fast grunn under føttene". tror jeg personlig. Jeg tror mange synes det blir veldig mye synsing og uakkurate opplysninger her som i så mange sammenhenger i dag. Alle har ikke noen til å hjelpe seg i livet og finner kanskje ikke så lett frem i alt. Og at menneskelige og sosiale hensyn ville få en større plass.

Anonymkode: b1604...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk ønsker ikke lenger alt tror jeg.

Hva mener du egentlig med det?

Mitt inntrykk er motsatt - folk her i landet ønsker seg omtrent "alt" i våre dager,  for å være noe i nærheten av fornøyd. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. En verkebyll det liksom aldri går hull på. Eller som man vel egentlig er redd det skal gå hull på.

Anonymkode: b1604...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på følseslivet. Viktig ting. Alle er ikke så heldige. Spesielt legge til rette så ungdommen også kan ta vare på følseslivet sitt. Det er ting som ville lønnet seg for vår verden spesielt i dag tror jeg. Burde vært fokus på en sånn dag for alle.

Anonymkode: b1604...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...